اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره توافق جدید ادلب رایزنی کردند

در ادامه تلاش‌های ترکیه برای همراه کردن کشورهای اروپایی با توافق اخیر با مسکو درباره ادلب، وزیر خارجه این کشور با همتای فرانسوی دیدار و درباره این مسئله رایزنی کرد.

وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره توافق جدید ادلب رایزنی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه یکشنبه با «ژان ایو لو دریان» همتای فرانسوی خود دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه صحبت کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» به نقل از یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود، چاووش‌اوغلو و همتای فرانسوی‌اش در این نشست در پاریس درباره مسائل دوجانبه و بحران سوریه رایزنی کردند.

در این دیدار که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره توافق اخیر آنکارا و مسکو برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب»، عدم عملیات ارتش و نیروهای مقاومت سوری برای آزادسازی این منطقه و لزوم جداسازی تروریست‌ها از معارضان میانه‌رو بحث کردند.

پیش از این دیدار نیز وزرای خارجه سه کشور ایران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه طی نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ضمن استقبال از توافق ادلب، بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه و آغاز فعالیت آن تأکید کردند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که روز گذشته روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» اما به نقل از آنچه آنان را «منابع آگاه» می‌خواند، ادعا کرد روسیه و ترکیه در حال حاضر در چهار مورد بر سر تفسیر این توافق اختلاف نظر دارند. (جزئیات بیشتر)

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق


عضویت در کانال های بین‌الملل و سیاست خارجی فارس
سروش
آی گپ


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول