اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: کیم نامه‌های زیبایی برایم می‌نویسد؛ عاشق هم شده‌ایم!

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع حامیان خود در «ویرجنیای غربی» تاکید کرده که او و رهبر کره شمالی، یکدیگر را دوست دارند.

ترامپ: کیم نامه‌های زیبایی برایم می‌نویسد؛ عاشق هم شده‌ایم!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» در اظهاراتس عجیب با تمجید از مواضع پیونگ‌یانگ، گفت او و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی عاشق هم هستند.

ترامپ در جمع حامیان خود در «ویرجنیای غربی»  درباره موضوع کره شمالی ادعا کرد سیاست دولتش در قبال این کشور به خوبی پیش می‌رود.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «آنها (کره شمالی) حتی به تلفن روسای جمهور ما پاسخ نمی‌دادند. وقتی به آنها زنگ می‌زدند به آن‌ها می‌گفتند "به ما زنگ نزنید".»

ترامپ با بیان اینکه در ابتدا تنش‌های لفظی میان او و رهبر کره شمالی وجود داشته گفت: «ولی حالا رابطه بسیار خوبی داریم».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «من واقعا سرسخت  بودم و او (رهبر کره شمالی) هم اینگونه بود و روابط ما همینطور ادامه داشت، اما مدتی بعد، ما عاشق هم شدیم، باور کنید او برای من نامه‌هایی زیبا نوشت، نامه‌‎هایی که واقعا عالی و خوب هستند».

این اظهارات ساعاتی بعد از سخنان وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل و انتقادهای تند او از مواضع آمریکا ایراد شد.

«ری یونگ هو» با انتقاد از تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ، آمریکا را کشوری خواند که پیش از کره شمالی سلاح اتمی داشته و تنها کشوری است که در جهان از این سلاح استفاده کرده است.

وزیر خارجه کره شمالی همچنین تاکید کرد تا زمانی‌که اعتماد کافی به آمریکا ایجاد نشود، کشورش از سلاح اتمی دست نخواهد کشید. 

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که قرار است مقدمات دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی با سفر وزیر خارجه دولت ترامپ به پیونگ یانگ فراهم شود.

اولین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون ۲۲ خردادماه در سنگاپور انجام شد اما به رغم تعهد آنها بر «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» در ازای دادن «تضمین‌های امنیتی آمریکا به کره شمالی» پیشرفت ملموسی در مذاکرات دو کشور ایجاد نشده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول