اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

رئیس مجلس ایالت خیبرپختونخواه پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

پاکستان دنبال گسترش روابط با ایران بر اساس منافع مشترک است

رئیس مجلس ایالتی خیبرپختونخواه پاکستان گفت: روابط خوبی با ایران داریم و در صدد گسترش این ارتباط بر اساس منافع مشترک و سیاست متوازن هستیم.

پاکستان دنبال گسترش روابط با ایران بر اساس منافع مشترک است

«مشتاق احمد غنی» رئیس مجلس ایالتی خیبرپختونخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: روابط خوبی با ایران داریم و در صدد گسترش این ارتباط هستیم.

وی افزود: همکاری دوجانبه در سطح مجلس ایالتی و ملی موجب استحکام بیشتر روابط با ایران خواهد شد.

غنی تأکید کرد: پاکستان و ایران در گذشته روابط خوبی با یکدیگر داشتند و در حال حاضر به سمت گسترش این ارتباط گام برمی‌دارند.

وی افزود: قبل از این هم دولت ایالتی خیبرپختونخواه در اختیار حزب تحریک انصاف قرار داشت و همیشه به دنبال برقراری روابط خوب با ایران بودیم.

مشتاق احمد غنی اظهار داشت: در گذشته دولت مرکزی پاکستان اجازه نمی‌داد دولت ایالتی خیبرپختونخواه برای گسترش روابط تجاری با ایران و سایر کشورها وارد عمل شود اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

غنی افزود: به دنبال تجارت آزاد با ایران بر پایه منافع مشترک هستیم و از هیچ تلاش در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس مجلس ایالتی خیبرپختونخواه ادامه داد: سیاست ما توازن در برقراری ارتباط با سایر کشورها به ویژه ایران است و به هیچ کشوری گرایش بیش از حد نداریم.

وی افزود: ارتباط پاکستان با عربستان و سایر کشورها به معنای کاهش روابط با ایران نیست و هر کشوری جایگاه خود را دارد.

مشتاق احمد غنی ابراز داشت: سیاست ما کاملا واضح است و بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیریم بنابراین روابط با سایر کشورها بر همین قاعده استوار است.

وی افزود: پاکستان خواهان روابط خوب با تمام کشورهای همسایه از جمله هند و افغانستان است.
غنی تأکید کرد: با توجه به اینکه ایالت خیبرپختونخواه نزدیک مرزهای افغانستان قرار دارد خواهان روابط خوب با این کشور هستیم و می‌توانیم در این زمینه از تجربیات و توانمندی ایران استفاده کنیم.

مشتاق احمد غنی گفت: پاکستان و ایران می‌توانند نقش موثر در برقراری صلح در افغانستان داشته باشند و برای حرکت در این مسیر باید روابط بین مجالس دو کشور را گسترش داد.

وی افزود: در ایالت خیبرپختونخواه به ویژه شهر پیشاور مرکز این ایالت هنوز هم بسیاری از مردم زبان فارسی را متوجه می‌شوند.

غنی بیان کرد: در گذشته مردم محلی در ایالت خیبرپختونخواه به زبان فارسی تکلم می‌کردند و اثرات آن تا به امروز باقی مانده است.

وی افزود: در دنیای امروز افزایش حجم تجارت بهترین راه برای گسترش روابط با سایر کشورها است بنابراین درباره نوع روابط پاکستان با ایران باید به این موضوع توجه شود.

غنی اظهار داشت: موضوع مبادله هیأت‌های تجاری بین دو کشور نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مشتاق غنی تصریح کرد: بسیاری از بازرگانان پیشاور قبل از این هم در حال تجارت با ایران بودند و ما می‌خواهیم با ایجاد تسهیلات ویژه این روند را بهتر کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول