اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر کشور آمریکا:

باید از انرژی به عنوان اهرم فشار علیه ایران و روسیه استفاده کنیم

«رایان زینک» وزیر کشور آمریکا در یک نشست اقتصادی ضمن طرح اظهاراتی علیه تهران و مسکو مدعی شد، اگر لازم باشد نیروی دریایی ایالات متحده توان محاصره روسیه را دارد.

باید از انرژی به عنوان اهرم فشار علیه ایران و روسیه استفاده کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وزیر ارشد کابینه دولت «دونالد ترامپ» تاکید کرد که آمریکا باید از انرژی به عنوان اهرم فشار علیه ایران و روسیه استفاده کند. او همچنین مدعی شد که به منظور ممانعت از تسلط مسکو بر انتقال انرژی در منطقه غرب آسیا، آمریکا توان محاصره دریایی روسیه را دارد.

وزیر کشور آمریکا و قانونگذار پیشین جمهوری‌خواه در نشستی به میزبانی «اتحادیه مصرف‌کنندگان انرژی» روسیه را متهم کرده که در منطقه غرب آسیا به دنبال «تسلط و کنترل بر انتقال نفت و گاز و انرژی» است.

بنا بر گزارش «واشنگتن اگزمینر»، «رایان زینک» در شهر «پیتسبورگ» مدعی شد که روسیه درصدد تکرار کاری است  که در اروپا در زمینه تسلط بر انتقال انرژی در این قاره انجام داده است.

این مقام ارشد کابینه ترامپ گفت: «آمریکا و نیروی دریایی ما این توانایی را دارد که اطمینان حاصل کند خطوط انتقال دریایی باز باقی بمانند و اگر ضروری باشد خطوط دریایی را مسدود کنیم تا مطمئن شویم انرژی (نفت و گاز) روسیه وارد بازار نشود».

وی درباره هدف روسیه از تقویت حضور خود در منطقه غرب آسیا اینگونه اظهارنظر کرد: «به نظر من، دلیل اینکه آنها در خاورمیانه هستند آن است که خواهان معامله و دلالی کردن روی مسائل انرژی هستند دقیقا همان کاری که آنها در شرق اروپا و جبهه جنوب اروپا انجام می‌دهند».

وزیر کشور آمریکا در این نشست علیه ایران هم صحبت‌هایی مطرح کرد و گفت، آمریکا برای «پرداختن» به تهدیدهای این دو کشور، دو گزینه در اختیار دارد.

او مدعی شد: «یک راه گزینه نظامی است که من آن را ترجیح نخواهم داد و همچنین گزینه اقتصادی وجود دارد. گزینه اقتصادی علیه ایران و روسیه کم و بیش، استفاده از سوخت‌ به عنوان اهرم نفوذ و یا جایگزین کردن آن (با سوخت دیگر کشورها) است. ما می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم، چرا که آمریکا بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت و گاز جهان است».

اظهارات این مقام واشنگتن در شرایطی مطرح شده که دولت آمریکا بارها از کشورهای اروپایی از قبیل آلمان به دلیل بستن قراردادهای انتقال گاز و نفت شامل خط لوله «نورد استریم ۲» انتقاد کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل هم با خطاب قرار دادن آلمان، به برلین هشدار داده که این کشور در زمینه انرژی کاملا به روسیه وابسته شده است.

دولت ترامپ از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد که به منظور تنوع‌بخشی به منابع انرژی این قاره، از آمریکا گاز و انرژی بیشتری وارد کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول