اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

از دقایقی پیش

دانشجویان انقلابی در اعتراض به تصویب «FATF» مقابل مجلس تجمع کردند

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مختلف تهران دقایقی پیش با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به تصویب لوایح مربوط به FATF تجمع کردند.

دانشجویان انقلابی در اعتراض به تصویب «FATF»  مقابل مجلس تجمع کردند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های مختلف تهران دقایقی پیش ( صبح یکشنبه 8 مهر 97)  در اعتراض به تصویب لوایح مربوط به FATF در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

بنابراین گزارش دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته‌ها و سردادن شعارهایی از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا با عدم رای به تصویب لوایح FATF، جلوی خطرات احتمالی پیوستن به این معاهده را بگیرند.

 

گفتنی است؛ جمعه گذشته هم دانشجویان با برگزاری تجمع بعد از اقامه نمازجمعه در سراسر کشور اعتراض خود را به تصویب لوایح FATF اعلام کردند.

 

حرکت اعتراضی دانشجویان درباره این موضوع از مدتها گذشته آغاز شده و دانشجویان انقلابی به روش های مختلف مانند توزیع بروشور، درخواست از نمایندگان مجلس و انتشار بیانیه‌ها و نامه‌های متعدد برای جلوگیری از تصویب لوایح FATF تلاش کرده اند.

 

احد آزادی‌خواه، جواد کریمی قدوسی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر و محمد دهقانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بین دانشجویان حضور پیدا کرده و اعتراض خود را به تصویب FATF نشان دادند.

 

پیام مردادی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در این تجمع به سخنرانی پرداخت و مواضع دانشجویان در مخالفت با FATF را بیان کرد. 

* تصویب FATF هیچ مشکلی از اقتصاد را حل نخواهد کرد

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت، در رابطه تجمع امروز دانشجویان در مقابل مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: موضوع fatf مدتهاست که مطرح شده و دانشجویان و سایر اقشار به روش‌های مختلف اعتراض خود را به تصویب این لایحه اعلام کردند.

عاقلی تاکید کرد: اخیرا هم بحث تصویب لوایح مربوط به fatf مطرح شد و امروز دانشجویان یک حضور مسالمت‌آمیز در مقابل مجلس داشتند. این حضور بدون هیچ درگیری برگزار شد و دانشجویان معترض سعی کردند صدای خود را به نمایندگان مجلس و مردم برسانند و مخالفت خود را با تصویب لوایح استعماری نشان دهند.

وی گفت: دانشجویان در این تجمع طوماری را که به امضای مردم رسیده بود را با خود همراه داشتند و به نمایندگانی که در جمع دانشجویان حضور یافتند، دادند.

عاقلی اظهار داشت: هرچند تجمع ما مقابل مجلس بعد از حدود یکی دوساعت به پایان رسید اما نقد ما هیچ وقت از مجلس برای تصویب fatf تمام نخواهد شد. اگر مجلس قرار باشد چیزی را تصویب کند که به نفع منافع ملی نباشد بهتر است اسم خانه ملت را از روی آن برداریم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه با تصویب FATF هیچ مشکلی از اقتصاد حل نخواهد شد، گفت: وعده‌های برخی نمایندگان برای رفع مشکلات اقتصادی و پائین آمدن قیمت ارز با تصویب این لایحه کمی عجیب است و این سوال مطرح می‌شود که نکند فشارهایی که به مردم وارد شود برای این بود که چنین لوایحی تصویب شود!

در ادامه می توانید بخشی از سخنان کریمی قدوسی را مشاهده کنید

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول