اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ولایتی در دیدار هیأت سوری

آمریکا و صهیونیسم به دنبال غارت کشورهای اسلامی هستند

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی و غارت امکانات آنها هستند اما محور مقاومت مانع اجرای اهداف و خواب‌های شوم آنها شد.

آمریکا و صهیونیسم به دنبال غارت کشورهای اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار هیأتی از سوریه شامل اساتید  و مدیران دانشگاه، قضات، مدیران دولتی و فعالان رسانه‌ای این کشور گفت: هر گاه با برادران و هیأتی از کشور سوریه دیدار می‌کنیم از شجاعت، مقاومت، ایستادگی و پایداری مردم این کشور مقابل دشمنان متعددشان تجلیل می‌کنیم. ضمن اینکه بدون تردید نقش اساتید دانشگاه در این مقاومت برجسته است. چرا که آنها مردم‌شان را توجیه می‌کنند.

وی افزود: اساتید، فرهیختگان، روشنفکران واهل تدبیر در سوریه مردم این کشور را در مورد ضرورت مقاومت در برابر اقدامات دشمنان و استکبار توجیه می‌کنند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بیش از 7 سال از مقاومت مردم سوریه در برابر اسکتبار و صهیونیست‌ها گذشته و این مقاومت و گذر زمان نشان داده که حق با مردم سوریه بوده است.

ولایتی اظهار داشت: بهترین دلیل عملی و مقایسه‌ای برای اقدامات استکبار جهانی به منظور تضعیف کشورهای اسلامی اقداماتی است که غربی‌ها علیه لیبی انجام داده‌اند چرا که این کشور مسلمان اشغال و تجزیه شد و هر کشور و گروهی مانند غارتگران اموال مردم لیبی را شامل نفت و ... به یغما برده و می‌برد.

وی افزود:‌دولت‌های متفاوت و حکومت مستقل در شرق لیبی و غرب لیبی و مرکز آن ایجاد شده و باعث شد که خسارت‌های فراوانی به این کشور وارد و آن را به چند صد سال قبل بازگرداند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی و غارت امکانات آنها با هدف از بین بردن اسلام هستند. ضمن اینکه چنین بلایی هم بر سر مردم سومالی و سودان آورده‌اند.

ولایتی در توضیح بیشتر گفت: بخش اعظم نقش سودان در جنوب این کشور وجود دارد و تلاش‌های مختلف منجر به جداسازی جنوب سودان از کشور اصلی شده است و حتی آنها به دنبال جداسازی غرب و شرق سودان از کشور اصلی هستند. ضمن اینکه چنین اقداماتی هم در یمن،‌ افغانستان و عراق صورت گرفت اما آنها موفق نشدند اهداف خود را پیش ببرند.

مشاور بین‌المللی مقام معظم رهبری گفت: در راس تمامی اقدامات علیه کشورهای اسلامی آمریکا قرار دارد ضمن اینکه پشت صحنه آن اسرائیلی هستند و می‌کوشند کشورهیا اسلامی و امکانات آنها را از بین ببرند.

وی تصریح کرد:‌در سال 1982 میلادی آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها تلاش کردند با حمله به لبنان آن را تضعیف کنند این در حالی است که آنها حتی تا جنوب این کشور هم آمدند.

لایتی با هشدار به اروپایی‌ها مبنی بر ترک خاک سوریه به منظور کمتر شدن تلفات‌شان گفت: به اروپایی‌ها هشدار می‌دهیم تا تلفات آنها در سوریه بیشتر نشده است خاک این کشور را ترک کنند. چرا که شرق و غرب این کشور یکی است و تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه با دعوت این کشور حضور دارد و تا استقلال و منافع سوریه تامین شود، در این کشور باقی می‌مانیم. ضمن اینکه جبهه مقاوت اجازه نمی‌دهد یک وجب از خاک سوریه جدا شوند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد:‌آمریکایی‌ها از اقدامات محور مقاومت عصبانی بوده و مرتب خواستار خروج ایران از این منطقه هستند اما ما از دولت‌ها اجازه داریم در حالی که شمایی که اجازه ندارید باید از منطقه خارج شوید.

وی  در پایان با بیان اینکه دوره ترامپ بالاخره تمام خواهد شد، ولی کشورهای ایران، سوریه،عراق، لبنان و محور مقاومت باقی خواهند ماند اظهار امیدواری کرد: به زودی لیبی هم از شر شیاطین خلاص شود ضمن اینکه امیدواریم دست آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع عربی از یمن کوتاه شده و آنها هم به استقلال برسند.

وی در پایان گفت : اقدامات محور مقاومت که از تهران آغاز می‌شود و به دمشق، بغداد و بیروت می‌رسد منجر به آن شده که استکبار جهانی نتواند به اهداف و خواب‌های شوم خود برسد.

در ادامه این نشست جمال العبدالله از اساتید برجسته سوری دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه فرات با اشاره به اقدام تروریستی رخ داده اخیر در اهواز در 31 شهریور ماه گفت: به مردم ایران در این خصوص تسلیت می‌گویم چرا که این حادثه توسط وحشی‌ترین افراد تاریخ به نام داعش منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شده است.

وی افزود: جنگ رخ داده در سوریه در حقیقت جنگ جهانی و توطئه علیه دمشق، محور مقاومت و روابط تنگاتنگ کشورهای این محور بوده است.

این استاد سوری گفت: این توطئه به سرکردگی و رهبری آمریکا و انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای عربی که در خدمت آنها بوده‌اند، مدیریت شده است.

العبدالله خاطرنشان کرد: به لطف تلاش‌های ارتش سوریه و ملت این کشور و به فضل کمک برادران ایرانی و سایر دوستان توانسته‌ایم این توطئه را در هم شکسته و به پیروزی برسیم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای بزرگ ایران که در تمام زمینه‌ها تحقق پیدا کرده را به دولت و ملت این کشور تبریک می‌گوییم. قطعا این تحول شگفت‌انگیز به برکت انقلاب اسلامی ایران از سال 1979 میلادی به بعد بوده است.

وی گفت: ارتجاع عربی منطقه و کشورهای غربی به دنبال ارائه تصویری اشتباه و ترسناک و غلط از جمهوری اسلامی ایران به دنبال هستند.

این رئیس سابق دانشگاه فرات سوریه با بیان اینکه ایران کشوری مانند مهتاب است که دشمنانش نمی‌توانند مانع نورتابی آن شوند، از تعمیق بخشیدن و توسعه روابط دمشق با تهران گفت و افزود: ایران تنها امید سوریه برای ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا و کشورهای استکباری غربی که به دنبال گسترده کردن پیکره و ظلم خود به ملت‌ها هستند، است.

این هیأت سوری شامل 29 نفر از اساتید، مدیران دانشگاهی، قضات، فعالان و اصحاب رسانه، مدیران دولتی و فعالان اجتماعی کشور بودند که با هدف آشنا شدن با جامعه ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی به تهران سفر کردند.

این هیأت می‌کوشد برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها و روابط اجتماعی بین دو جامعه اقداماتی را انجام دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول