اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ولایتی در دیدار هیأت چینی تأکید کرد

لزوم افزایش روابط تهران و پکن در مسائل علمی و آموزشی همپای دیگر حوزه‌ها / آمریکا دشمن مشترک ایران و چین

رئیس هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا دشمن مشترک ایران و چین محسوب می‌شود خواستار توسعه روابط تهران و پکن در حوزه‌ علمی و آموزشی همپای دیگر موضوعات شد.

لزوم افزایش روابط تهران و پکن در مسائل علمی و آموزشی همپای دیگر حوزه‌ها / آمریکا دشمن مشترک ایران و چین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با هیأت چینی در سازمان مرکزی این دانشگاه دیدار کرد.

ولایتی در این دیدار گفت: از سفر هیأت‌های چینی که قصد آنها توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه باشد استقبال می‌کنیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: قدمت تاریخی روابط ایران و چین نیازمند به بازگو کردن ندارد و سابقه این روابط نشان‌دهنده علاقمندی دو کشور به یکدیگر و روابطی که ریشه در تاریخ دارد حاکی است.

ولایتی اظهار داشت: به توسعه روابط ایران و چین در آینده امیدوارم و از اینکه این روابط در ابعاد مختلف توسعه پیدا می‌کند بسیار خوشحالم.

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مطلع شدم این هیأت چینی برای چهارمین بار است که به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کند و امیدوارم در طول این سفرها تغییرات گسترده ایران را به خوبی مشاهده کنند.

وی افزود: روابط ایران و چین در چند سال اخیر گسترش پیدا کرده و با آن‌که دشمنان بسیاری مانند آمریکا دارد و علی‌رغم این دشمنی‌ها، روابط ایران و چین روز به روز عمیق‌تر و گسترده‌تر شده است.

در ادامه این نشست وانگ جی سی، رئیس موسسه مطالعات بین‌الملل و استراتژیک دانشگاه پکن گفت: این هیأت چینی ۴ نفره از اساتید دانشگاه پکن هستند که به تهران سفر کرده‌اند.

وی افزود: مطلع هستیم که آقای ولایتی اندیشمندی برجسته و دیپلماتی بزرگ در جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس موسسه مطالعات بین‌الملل و استراتژیک دانشگاه پکن گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و چین تاریخی و دوستانه در طول سالهای مختلف بوده است، در عین حال ایران یکی از کشورهای مهم دنیا و منطقه محسوب می‌شود، به همین دلیل مناسبات دو کشور و توسعه روابط ان روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وانگ جی سی اظهار داشت: امروز روابط ایران و چین با دشمن مشترکی به نام آمریکا و فشارهای مضاعف آن روبروست که باید از یک سو با این فشارها مقابله کرد و در عین حال روابط دو کشور را توسعه داد.

وی به سخنان حسن روحانی در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد و تأکیدش مبنی بر عدم درگیری با آمریکا اشاره کرد و افزود: موضع چین هم شبیه موضع تهران است؛ چراکه پکن قصدی برای جنگیدن با آمریکا ندارد. همچنین ایران و چین تأکید داشته و امیدوارند که آمریکا در کارها و امورات آنها دخالت نکند.

رئیس موسسه مطالعات بین‌الملل و استراتژیک دانشگاه پکن تصریح کرد: امیدوارم در طول زمان روابط تهران و پکن در تمام حوزه‌های اقتصادی و سیاسی رشد و توسعه پیدا کرده و بیش از پیش شود. همچنین امیدوارم مناسبات خوب و دوستانه‌ای با نهادهای علمی و پژوهشی در ایران ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی داشته و با برنامه‌ریزی مستمر آن را پیگیری کنیم.

وی در پایان گفت: مناسبات تهران و پکن در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی توسعه دارد و امیدوارم در حوزه فرهنگی و علمی گام‌های بزرگی برای رشد روابط دو کشور برداریم.

در این نشست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علاءالدین بروجردی سفیر اسبق ایران در چین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علیرضا شیخ عطار سفیر اسبق ایران در هند و مسئول امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی، صالح اسکندری و علیرضا مرندی از مشاوران ولایتی حضور داشتند.

همچنین هیأت چینی هم شامل معاون موسسه پژوهش‌های استراتژیک دانشگاه پکن، مسئول دانشگاه روابط بین‌الملل دانشگاه پکن و یکی از کارشناسان برجسته چینی در حوزه خاورمیانه بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول