اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

در سال 2017 رخ داد؛

مرگ 80 هزار نفر در اثر آنفلوآنزا در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از داده‌های آمریکا طی یک بیانیه جدید اعلام کرد: در زمستان سال 2017، بیش از 80 هزار نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان باختند.

مرگ 80 هزار نفر در اثر آنفلوآنزا در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مرکز کنترل و پیشگیری از داده‌های آمریکا طی یک بیانیه جدید اعلام کرد: در زمستان سال 2017، بیش از 80 هزار نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان باختند.

آنفلوآنزا یک بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران‌ای از خانواده اورتومیکسویریدا ایجاد می‌شود؛ این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود.

همچنین، این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث سینه‌پهلو شود.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: افزایش مرگ و میر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا از سال 1976 آغاز شد و هر سال نسبت به سال گذشته این تعداد افزایش یافته است.

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است، از سال 1918 تاکنون بیش از نیم میلیون آمریکایی در اثر ابتلا به  آنفلوآنزا  جان خود را از دست داده‌اند.

 رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: میزان قابل توجهی از‌ آمار مرگ و میر در اثر آنفلوآنزا مربوط به  آنفلوآنزای خوکی می‌شود.

ویلیام شافنر، متخصص واکسیناسیون از دانشگاه وندربیلت نیز می‌گوید: مرگ و میر در اثر آنفلوآنزا در زمستان سال گذشته دو برابر بیش از حد انتظار مقامات بهداشتی بوده است.

این بررسی در دیلی‌میل منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول