اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

با مشارکت مردمی

7 هزار متر مربع از کوچه‌های شهر «دوزین» مینودشت آسفالت شد

شهردار دوزین گفت: در سال جاری با مبلغی قریب به 50 میلیون تومان توانستیم 7 هزار متر مربع از کوچه‌های شهر «دوزین» را با مشارکت مردم این شهر آسفالت کنیم.

7 هزار متر مربع از کوچه‌های شهر «دوزین» مینودشت آسفالت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،   «دوزین» یکی از مناطق کوهستانی بخش مرکزی شهرستان مینودشت است که این روستا در شرق و فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مینودشت در ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری البرز قرار دارد.

آسفالت معابر شهر و جاده‌های بین شهری یکی از بزرگترین دغدغه اهالی شهر دوزین است‌ به طوریکه در زمستان کوچه‌های محله به گِل می‌نشیند و در تابستان به گرد و خاک تبدیل می‌شود.

بسیاری از کوچه‌ها به ویژه در بافت قدیمی و مناطق حاشیه‌ای شهر هنوز خاکی است و ساکنان و اهالی محل را ناراضی کرده است.

خوشبختانه شهرداری «دوزین» در سال جاری با مبلغی قریب به 50 میلیون تومان توانست 7 هزار متر مربع از کوچه‌های شهر دوزین را با مشارکت مردم این شهر آسفالت کند.

در این زمینه گفت و گویی صمیمی با محمد شفیع‌پور شهردار دوزین و فرامرزی رئیس شورای شهر دوزین صورت گرفت که در ادامه با هم می‌خوانیم.

یکی از شهروندان دوزین در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان گفت: عدم وجود فضای سبز کافی در این شهر باید برطرف شود همچنین کمبود نیروی آتش‌نشان در این شهر احساس می‌شود ما در این شهر فقط یک راننده آتش‌نشان داریم در واقع ماشین آتش‌نشانی هست ولی نیروی انسانی نداریم مسوولان پیگیری کنند اگر خدای نکرده آتش‌سوزی در این شهر رخ دهد با یک آتش‌نشان می‌توان جلوی حوادث را گرفت.

شهروند دیگری از نبود بانک در این شهر ابراز نارضایتی کرد و گفت: در این شهر متاسفانه فقط بانک کشاورزی وجود دارد و کارهای اداری که مربوط به بانک ملی و یا سایر بانک‌ها است باید به شهرستان مینودشت مراجعه کنیم که بسیار سخت است امیدواریم مسوولان راهی برای حل این مشکل پیدا کنند.

*جمعیت دوزین بالغ بر 5 هزار و 739 نفر است/ بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای شهر دوزین درنظر گرفته شد

شهردار دوزین گفت: شهر دوزین جزو شهرهای تازه تاسیس است و در بهمن‌ماه سال 1396 با دستور وزیر کشور این روستا به شهر ارتقا پیدا کرد و بنده از اردیبهشت ماه سال 1397 به عنوان نخستین شهردار دوزین فعالیت خودم را در این شهر آغاز کردم.

وی تصریح کرد: شهر دوزین یک منطقه کوستانی است که بسیار خوش آب و هواست و با شهرستان مینودشت قریب به 40 کیلومتر فاصله دارد و واقعا این شهر قطعه‌ای از بهشت است.

شفیع‌پور ادامه داد: طبق آخرین سرشماری که از شهر دوزین صورت گرفت این شهر جمعیتی بالغ بر 5 هزار و 739 نفر را داراست و بودجه‌ای که در سال جاری برای این شهر در نظر گرفته شد بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که امیدواریم تا انتهای سال جاری این بودجه محقق شود تا خدماتی را به مردم این شهر ارائه دهیم.

شهردار دوزین ابراز کرد: با مشارکت مردم توانستیم آسفالت معابر را انجام دهیم به این صورت که شهرداری، مصالح اعم از سیمان و غیره را در اختیار مردم قرار داد و مردم کوچه‌های خودشان را آسفالت می‌کردند در حال حاضر با مبلغ 50 میلیون تومان قریب به 7 هزار متر مربع از کوچه‌های شهر دوزین با مشارکت مردم آسفالت شد.

وی تصریح کرد: احداث پارک کودک در شهر دوزین را حائز اهمیت دانست و گفت: ست کودک را خریداری کردیم و در پارک کودک نصب کردیم و امیدواریم که با همت شورای شهر زمین مساعدتری برای پارک کودک در شهر دوزین ایجاد شود.

شفیع‌پور بیان کرد: توسعه فضای سبز معمولا در بافت شهری اتفاق می‌افتد هنگامی که بافت شهری می‌آید به سمت ایجاد پارک‌ها هستیم و اکنون به دنبال این هستیم که زمینی را برای ایجاد یک پارک منحصربه فرد در شهر دوزین هستیم و در زمینه کاشت درخت و معابر چون الان موقع کاشت درخت نیست با شروع زمستان کاشت درخت را در معابر خواهیم داشت و برنامه‌های خوبی در راستای بلوار ورودی شهر و زیباسازی شهر داریم.

شهردار دوزین گفت: اعتقاد دارم که ایجاد فضای سبز در شهری که اسم آن را شهر توریستی دوزین گذاشتیم می‌تواند در جذب گردشگر بسیار کمک کند تا مردم از این شهر زیبا استفاده کنند.

وی اذعان کرد: در خصوص آسفالت خیابان‌های دوزین گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت و از طریق وزارت کشور قیر بلاعوض در اختیار ما قرار داده شد و اکنون به دنبال این هستیم خیابان‌هایی که عقب‌نشینی دارند و این کار را انجام دادند آماده این هستیک که خیابان‌های این افراد را آسفالت کنیم و امیدواریم که تا پایان سال جاری کوچه خاکی در شهر دوزین نداشته باشیم.

رئیس شورای شهر دوزین ابراز کرد: مردم شهر دوزین در تمام فعالیت‌هایی که در این شهر انجام می‌شود پیش‌قدم هستند و انصافا نیز پای کار می‌آیند.

*در زمینه ورزش کارهای بسیاری در شهر دوزین انجام خواهیم داد/ کاشت درخت در پیاده‌روهای شهر دوزین در فصل زمستان صورت می‌گیرد

فرامرزی ابراز کرد: با توجه به شرایطی که در شهر دوزین وجود دارد و اغلب مردم این شهر به کشاورزی و دامداری می‌پردازند.

وی درخصوص فضای ورزشی در شهر دوزین گفت: زمین فوتبال بزرگی در شهر دوزین خریداری شد و در حال حاضر در حال استفاده است ولی این تنها کافی نیست و مطمئنا در زمینه ورزش کارهای بسیاری در شهر دوزین انجام خواهیم داد.

رئیس شورای شهر دوزین یادآور شد: قصد داریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در جوانان این شهر وجود دارد رشته‌های ورزشی متعددی را ایجاد کنیم و با توجه به ظرفیت و توان جوانان ورزشکار این شهر رشته ورزشی را ایجاد می‌کنیم.

فرامرزی گفت: با توجه به اینکه شغل اکثر شهروندان دوزین کشاورزی است از سال ها قبل بانک کشاورزی در دوزین فعالیت می‌کند و یک شعبه از بانک صادرات در این شهر فعال بود که اکنون در کلاله در حال فعالیت است.

وی در خصوص کاشت درخت در پیاده‌روهای شهر دوزین گفت: کاشت درخت در پیاده‌روهای شهر دوزین در فصل درختکاری که فصل زمستان است، صورت خواهد گرفت.

==============

گزارشی از سمیرا رجبی

==============

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول