اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون استاندار گلستان خبر داد

فعالیت 30 ایستگاه آتش‌نشانی در 33 شهر استان گلستان/ بکارگیری 22 سرباز امریه در آتش‌‌نشانی روستاها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از فعالیت 30 ایستگاه آتش‌نشانی در 33 شهر استان خبر داد و گفت: مرکز استان گلستان در حال حاضر دارای 6 ایستگاه آتش‌نشانی است.

فعالیت 30 ایستگاه آتش‌نشانی در 33 شهر استان گلستان/ بکارگیری 22 سرباز امریه در آتش‌‌نشانی روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در مراسم تکریم آتش‌نشانان استان گلستان که به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی، موضوع تقویت زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی آتش نشانی در روستاها است.

وی ادامه داد: تا به امروز در روستاهای استان 22 نفر نیروی سرباز امریه در آتش‌نشانی‌های روستاهای استان بکارگیری شده و در حال حاضر 30 نفر داوطلب، 31 راننده و خدمه در ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستاهای استان در حال فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: 37 دستگاه خودروی آتش‌نشانی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی روستاهای استان وجود دارد که 6 دستگاه سبک و 31 دستگاه نیمه سنگین است.

غراوی با اشاره به وضعیت نا مطلوب آتش‌نشانی‌های شهرهای استان، خاطرنشان کرد: 30 ایستگاه آتش‌نشانی در 33 شهر استان وجود دارد که 6 ایستگاه در مرکز استان گلستان یعنی گرگان است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 946 عملیات توسط آتش‌نشانی‌ شهرهای استان اجرا شده که 2 هزار و 346 عملیات اطفا حریق بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از نقاط ضعف آتش‌نشانی شهرهای استان عدم دارا بودن خودروی با بالابر برقی برای اطفا حریق ساختمان‌های بلندمرتبه است.

غراوی گفت: متاسفانه تامین این تجهیزات در سال 1393 با بودجه سه میلیارد تومان برای هر دستگاه امکان‌پدیر بود اما با افزایش قیمت ارز امروز دیگر نمیتوان با این بودجه، تامین تجهیزات را انجام داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر میانگین رسیدن تیم‌های آتش‌نشانی در محل حادثه چهار دقیقه است در صورتی که استاندارد جهانی سه دقیقه است و باید تلاش کنیم که به استاندارد جهانی برسیم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول