اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مظفری: حرص خوردم و خجالت کشیدم

انتقاد مدیر مرکز تجسمی ارشاد از مراسم اختتامیه دوسالانه خوشنویسی

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با انتقاد از مراسم اختتامیه پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی نوشت: دیشب، ما خوب نبودیم. دیشب هم حرص خوردم و هم خجالت کشیدم.

انتقاد مدیر مرکز تجسمی ارشاد از مراسم اختتامیه دوسالانه خوشنویسی

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران که از اوایل شهریورماه در بخش‌‌های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث در قزوین آغاز شده بود، عصر روز گذشته با معرفی برگزیدگان و تجلیل توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید خوشنویسی به کار خود خاتمه داد.

 

 

هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یادداشتی انتقادی در صفحه شخصی خود پیرامون کیفیت پایین مراسم اختتامیه نوشت:

 

دیشب، ما خوب نبودیم.
همیشه نباید بردها را نوشت.
دیشب «دربی» مساوی شد ولی من، احساس باخت داشتم در جایی دیگر و با تیمی دیگر.

اختتامیه پنجمین بینال بین‌المللی خوشنویسی -درقزوین - سر ساعت شروع شد. همه مقامات رسمی و بزرگان هنر آمدند. همه چیز سر جایش و طبق برنامه پیش رفت، همه کف زدند و بارها تشکر کردند، «ولی ما خوب نبودیم».
تمام دقایق برنامه به این فکر می‌کردم که تامین مالی جشنواره‌ها و بینال‌ها و پرداخت‌های به موقع جوایز وهیات داوران و ... واقعاً کافی نیست.
برنامه‌های ملی و بین‌المللی، علاوه بر پول و جوایز و داوران بزرگ، «کارگردانی» می‌خواهد. وسواس می‌خواهد. کمی ذوق و سلیقه. 
اصلا فرق ِبودن و نبودنِ آدم‌های مختلف، در همین ریزه‌کاری‌هاست.
اینکه چندشاخه گل لیسیانتوس را داخل گل‌های مصنوعی جلوی استیج نگذاریم. اینکه از ١٠ آیتم برنامه، ٧ تا را سخنرانی نچینیم. اینکه مجری فقط اعلام برنامه کند و دکترین ارائه نکند. اینکه ویدیوهایی که می‌سازیم، حال مراسم را خوب کند و خمیازه‌ها را تسری ندهد.
همیشه در برنامه‌های مشارکتی که پول را یکی می‌دهد و دیگری اجرا می‌کند و وسواس‌هایت را تحویل نمی‌گیرد، حرص خورده‌ام اما دیشب هم حرص خوردم و هم خجالت کشیدم.
چون فکر می‌کنم «ما مقصریم، حتی اگر دیگران کارشان را درست انجام ندهند.»

راستی! یک زمانی بود که نه پول داشتیم و نه برنامه ملی و بین‌المللی برگزار می‌کردیم در یک انجمن کوچک، اما برای شروع برنامه، گرافیک کارت دعوت، سرود ملی، متن آستانه مجری و خداحافظی پایانی... هفته‌ها فکر می‌کردیم که متفاوت باشیم. متفاوت‌تر از همیشه. بهتر از همیشه.

ولی دیشب ما خوب نبودیم.
همیشه  نباید بردها را  نوشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول