اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

سخنان ترامپ موجب تمسخر کشورها شد/ آمریکا مانند شیر بی‌یال و کوپال شده است

امام جمعه همدان با بیان اینکه در سازمان ملل همه به ریش ترامپ خندیدند و مسخره‌اش کردند، گفت: آمریکا امروز همانند شیر بی‌یال و کوپال شده و دست به جنگ نیابتی می‌زند.

سخنان ترامپ موجب تمسخر کشورها شد/ آمریکا مانند شیر بی‌یال و کوپال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: بینش درست انسان از معرفت سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تقوای الهی انسان را از همه بدبختی‌های دنیوی نجات می‌دهد، گفت: تقوا برای انسان سعادت اخروی و دنیوی را در پی دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان سلحشور کشور از نظام و کیان دفاع کردند، عنوان کرد: آنها با خون خود امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری روز گذشته در سخنان خود فرمودند که باید از مجاهدت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های صبور آنها تکریم شود، گفت: تکریم این نیست که مزار شهدا را گلباران کنیم بلکه باید وجود آنها را برای خود همیشه یک موهبت بدانیم.

طه‌محمدی با بیان اینکه دین اسلام به عنوان تنها دین حق و حقیقت است که قوانین آن کامل است، تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی انسان دفاع است و این موضوع در قرآن کریم به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه اگر دفاع نباشد جنایت‌های هولناک در جوامع ایجاد می‌شود، افزود: برعکس دفاع وحشیانه، دفاع جانانه برکت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر دفاع نباشد کره زمین به فساد کشیده می‌شود، اظهار کرد: همه دیدیم که تنها در جنگ جهانی ۴۵ میلیون نفر انسان بیگناه قربانی شدند و این یعنی فساد.

وی با بیان اینکه در جنگ‌های بعدی استکبار از سلاح‌های اتمی و شیمیایی استفاده شد، افزود: در جنگ هشت ساله، شرق و غرب صدام را حمایت کردند و حال امروز با فشار، داعش را در عراق و سوریه ساختند و این هم یعنی فساد!

 طه‌محمدی با بیان اینکه با بررسی تمام موضوعات ارزش واقعی دفاع بر همگان روشن می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در برابر تهاجم کور یک عده انسان‌های آگاه نباشند همه چیز ویران می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ مساجد را ویران می‌کند، افزود: در طول تاریخ دشمن مکان‌های مقدس را ویران و آنها را مورد تجاوز قرار داد و از جمله آن می‌توان به بمباران نماز جمعه همدان اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که در جنگ هشت ساله تعداد بسیاری مدرسه و مسجد و کارخانه ویران شدند، گفت: رژیم کودک‌کش اسرائیل مسجد را از دست مردم مسلمان گرفت و آن را تبدیل به مشروب‌فروشی کرد که این قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه اگر دفاع نباشد معلوم نیست سر از کجا درخواهیم آورد، ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند قدرشناسی و تکریم از مدافعان این آب و خاک باید همیشگی باشد باید به این وظیفه همگانی و همیشگی عمل کنیم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه به فضل الهی در سراسر کشور بیش از  ۸۰۰ نماز جمعه باشکوه برگزار می‌شود و اگر امنیت نباشد نماز برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مدافعین اگر امنیت را برقرار نکنند در کشور نماز، دانشگاه و کارخانه وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه مدیون دفاع مقدس و ارزش‌های آن هستند، گفت: پاسداری در دین اسلام بسیار حائز اهمیت است و اگر دفاع جانانه نباشد همه چیز تعطیل می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وقتی به نعمت می‌رسیم آرام آرام مشمول مرور زمان می‌شویم و قدر نعمت را نمی‌دانیم، یادآور شد: دفاع تنها در خط مقدم نیست و این موضوع یک مسئله همه‌جانبه است.

وی با اشاره به اینکه ما دفاع را دست کم گرفتیم و خدا می‌داند که چقدر مدیون این عزیزان هستیم، تصریح کرد: مگر شکنجه شدن در زندان‌های رژیم بعثی عراق و تحمل آن کار آسانی است؟ رزمندگان ما به خاطر خدا و ناموس دندان بر روی جگر گذاشتند.

طه‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خودم می‌خواهم شخصاً برای چهار شهید بهادربیگی در همدان مراسم بگیریم، عنوان کرد: باید نشان دهیم که ما قدردان مجادت‌های خالصانه شهدا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کسی که با اخلاص همه وجود خود را برای خدا بیاورد خدا آن را تنها نمی‌گذارد، افزود: اگر در هر شرایطی انسان از حریم دین خدا دفاع کند خدا نیز از او دفاع خواهد کرد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یک عده در فضای مجازی چنگ به آبروی افراد می‌زنند، گفت: از طرفی دیگر برخی به موضوع گرانی دامن زده و جو را آلوده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مزدورانی که جنایت هولناک را در اهواز مرتکب شدند قرار بود ۲۰۰ هزار دلار از عربستان دریافت کنند، افزود: هیهات، آیا به مزد خود رسیدند؟

طه‌محمدی عنوان کرد: امروز مطلع شدم اکیپی از افراد شرور قرار بود از شرق کشور وارد کشور شوند و پاسداران در برابر آنها ایستادگی کردند و آنها را به سزای خود رساندند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل گفت: عده‌ای عزا گرفتند که چرا رئیس جمهور با ترامپ دیدار نکرد، خداوند همه دشمنان نظام و اسلام را خوار و ذلیل کند و آتشی را که برای ما روشن می‌کنند به جان خودشان بیاندازد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ترامپ آمده بود که ایران را سرکوب و منزوی کند، خاطرنشان کرد: او آنقدر حرف زد که همه به ریش او خندیدند و مسخره‌اش کردند و خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه ایران تاکنون کشورگشایی نکرده و به هیچ آب و خاک کشوری تجاوز نکرده است، تصریح کرد: آمریکا امروز همانند شیر بی‌یال و کوپال شده و دست به جنگ نیابتی می‌زند.

طه‌محمدی با بیان اینکه خداوند به کشور ما عزت بخشیده است، یادآور شد: خداوند هر کس را بخواهد عزت و هر کس را بخواهد رسوا می‌کند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول