اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آغاز رأی‌گیری انتخابات پارلمانی کردستان عراق از نیروهای نظامی

رأی‌گیری از نیروهای امنیتی و پیشمرگه کردستان عراق برای انتخابات پارلمانی، از صبح امروز آغاز شد.

آغاز رأی‌گیری انتخابات پارلمانی کردستان عراق از نیروهای نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رأی‌گیری از نیروهای نظامی منطقه کردستان عراق برای پنجمین دور انتخابات پارلمانی این منطقه از هشت صبح امروز به وقت محلی آغاز شد.

 به گزارش شبکه رووداو، در این رأی‌گیری 170 هزار و 469 نیروی نظامی کردستان عراق مشارکت دارند. 41 حوزه انتخاباتی در اربیل، 37 حوزه در سلیمانیه، 20 حوزه در دهوک و یک حوزه نیز در حلبچه، کار رأی‌گیری را انجام می‌دهند.

پنجمین دور انتخایات پارلمانی کردستان عراق سرانجام پس از وقفه‌ی 11 ماهه قرار است در تاریخ 30 سپتامبر (یکشنبه هفته آتی) برگزار شود.

طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات کردستان عراق، سه میلیون و 85 هزار و 461 نفر می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

همچنین 673 نامزد برای تصاحب 111 کردسی پارلمان رقابت خواهند کرد. 11 کرسی نیز برای اقلیت‌های قومی و دینی از جمله پنج کرسی برای ترکمن‌ها، پنج کرسی برای مسیحیان، آشوری‌ها و سریانی‌ها و یک کرسی برای ارمنی‌ها در نظر گرفته شده است.

پنجمین دور انتخابات پارلمانی کردستان عراق در حالی قرار است در پایان ماه جاری میلادی برگزار شود که این انتخابات قرار بود در یک نوامبر سال 2017 (دهم آبان 1396) صورت گیرد، اما به دنبال شکست طرح مسعود بارزانی در برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق و آشفتگی سیاسی به وجود آمده در اربیل، احزاب حاضر به ارائه لیست و معرفی کاندیداها نشدند.

به نظر می‌رسد، انتخابات پیش‌رو، روند جدیدی را در منطقه کردستان عراق رقم بزند؛ با توجه به شکست طرح همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق که ضربه سنگینی به حزب دموکرات محسوب شد، حزب اتحاد میهنی بتواند دوباره خود را به عنوان رقیب اصلی حزب دموکرات معرفی کند. اتحاد میهنی در انتخابات سال 2013 سوم شد و حزب گوران (تغییر) به عنوان اپوزیسیون اصلی حزب دموکرات خود را مطرح کرد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول