اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

رایزنی های ظریف در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی با وزرای خارجه ونزوئلا، پرتغال، رومانی، اسلوونی، نروژ، سوئد و پاراگوئه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

رایزنی های ظریف در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، در ادامه دیدارها با مقامات حاضر در این نشست با وزرای خارجه ونزوئلا، رومانی، نروژ، اسلوونی، پرتغال سوئد و پاراگوئه دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه ایران در حاشیه این نشست با همتای ونزوئلایی خود دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار راه های گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

 

 

در دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه پاراگوئه، دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کرده و راه های توسعه و تعمیق روابط مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

وزیر امور خارجه ایران همچنین در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه پرتغال دیدار و گفت وگو کرد. روابط دوجانبه، برجام و سایر مسائل مورد علاقه در این دیدار مورد گفت وگو قرار گرفت.

 

 

به گزارش فارس، ظریف و وزیر امور خارجه رومانی هم در نیویورک دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار راه های گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

ظریف همچنین با «اینه اریکسن سوراید» وزیر خارجه نروژ در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و دو طرف درباره برجام، روابط دوجانبه و مسائل منطقه به گفت وگو پرداختند.

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با وزیر خارجه اسلوونی دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار طرفین بر توسعه روابط دوجانبه به خصوص در حوزه اقتصادی تأکید کردند.

 

 

ظریف همچنین با وزیر خارجه سوئد در حاشیه این نشست دیدار و گفت وگو کرد.

 

 

به گزارش فارس، ظریف پیش از این نیز با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس، عمان، هند، چین و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن شرکت در نشستی با حضور وزرای خارجه 1+4 درباره برجام در نشست سه جانبه ای با حضور همتایان ترکیه ای و روس خود درباره توافق ادلب و اوضاع سوریه نیز حضور یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول