اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار غیررسمی از تغییر دبیر کل «جهاد اسلامی» فلسطین

برخی منابع عربی امروز از تغییر دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و انتخاب اعضای جدید دفتر سیاسی این جنبش خبر دادند.

اخبار غیررسمی از تغییر دبیر کل «جهاد اسلامی» فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع مطلع در جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از تغییر دبیر کل این جنبش بر اساس نتیجه انتخاباتی خبر دادند که طی سه ماه گذشته در درون جنبش برگزار شده است. 

وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» امروز پنجشنبه نوشت که «زیاد النخاله» به جای «رمضان شلح» برای دبیر کلی این جنبش انتخاب شده و اعضای دفتر سیاسی نیز انتخاب شدند. 

الخلیج اونلاین به نقل از منابع مطلع نوشت که «جنبش در چند ساعت آینده، در یک کنفرانس خبری، این خبر را به همراه اسامی جدید عضو دفتر سیاسی جنبش، اعلام خواهد کرد». 

هنوز این خبر رسما تایید یا اعلام نشده است.

همچنین وبگاه خبری «عربی21» نیز با اعلام این خبر به نقل از یک عضو بلندپایه جهاد اسلامی که نام آن را ذکر نکرد، نوشت: جهاد اسلامی زیاد النخاله را برای دبیر کلی به جای رمضان عبدالله شلح برگزید. النخاله تنها نامزد بود و نتیجه انتخابات [درون جنبش] طی 24 ساعت آینده رسما اعلام خواهد شد».

طبق گفته این وبگاه «انتخابات طی سه ماه گذشته در عرصه‌های مختلف انجام شده است». 

النخاله متولد 1951 در نوار غزه است که کار سیاسی خود را از سال 1982 به همراه «فتحی الشقاقی» موسس جهاد اسلامی آغاز کرد و گفته می‌شود در تشکیل «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نقشی مهم داشته است. 

طبق این گزارش، رمضان عبدالله شلح در بیمارستان الرسول الاعظم بیروت تحت عمل جراحی قرار گرفته و حال او مساعد گزارش شده است. شلح بعد از الشقاقی دبیر کلی جهاد اسلامی را بر عهده داشته است. 

انتهای پیام/ص 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول