اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پامپئو: نشست بسیار خوبی با وزیر خارجه کره شمالی برگزار کردم

وزیر خارجه آمریکا از برگزاری نشستی بسیار خوب با همتای کره شمالی خود در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

پامپئو: نشست بسیار خوبی با وزیر خارجه کره شمالی برگزار کردم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه غربی از برگزاری نشست بسیار مثبت بین وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه کره شمالی خبر داد.

«خبرگزاری فرانسه» چهارشنبه شب به وقت تهران نوشت: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گفته است که «نشست بسیار مثبتی» را با همتای کره شمالی خود برگزار کرده است.

 این دیدار در حاشیه برگزاری هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیروز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و گفت که انتظار دارد به زودی دیدار دومی با «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی داشته باشد.

در واکنش به این سخنان، وزارت خارجه چین ضمن استقبال از دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی گفت که پکن امیدوار است کره شمالی و آمریکا مذاکرات را سرعت بخشیده و شبه جزیره به سوی ثبات سیاسی پیش رود.

همچنین وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور ما آینده به پیونگ یانگ سفر می‌کند تا درباره دومین نشست میان سران کره شمالی و آمریکا صحبت کنند. 

دیدار اول سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن (خرداد) در سنگاپور برگزار شد و برای خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره و رفع تحریم‌های پیونگ یانگ توافق‌هایی حاصل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول