اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبلاط: لبنان چاره‌ای جز هماهنگی امنیتی با دولت سوریه ندارد

رئیس حزب حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان با تاکید بر ضرورت هماهنگی‌های این کشور با سوریه اعلام کرد که بیروت چاره‌ای به جزء هماهنگی امنیتی با دمشق ندارد.

جنبلاط: لبنان چاره‌ای جز هماهنگی امنیتی با دولت سوریه ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه و از چهره‌های سرشناس طایفه دروز لبنان اعلام کرد که دولت لبنان باید با دولت سوریه هماهنگی امنیتی داشته باشد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «النشره» لبنان گفت: شایسته است که نخست‌وزیر لبنان مواضعی مناسب با سوریه اتخاذ کند که البته سعد الحریری در این تصمیم‌گیری آزاد است.

جنبلاط با اعلام اینکه روابط بین دو کشور بر مبنای اصل هماهنگی استوار است، افزود: هماهنگی امنیتی بین دو کشور از زمان رویدادهای منطقه مرزی «طرابلس» و بعد از آن حوادث «صیدا»، در جریان است.

چهره‌ سرشناس اقلیت دروز لبنان با تاکید بر ضرورت هماهنگی امنیتی بین دو کشور افزود: هماهنگی امنیتی در راستای منافع دو کشور انجام می‌گیرد و تاکنون هر وقت نیاز بود این هماهنگی‌ها صورت گرفته است.

ولید جنبلاط مدعی شد که «با توجه به حضور روسی-ایرانی در سوریه شاید به روزهای سخت‌تر از روزهای قیمومیت فرانسه بر سوریه و لبنان بازگردیم».

وی گفت: با وجود ترکیه، امیدی به حل و فصل بحران ادلب نیست. معارضان سوری به خصوص لائیک‌ها، فرآیند ارسال کمک‌های بشردوستانه را تضعیف کردند. آمریکا چگونه این بخش از معارضان را به سلاح تجهیز کرده است؟

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول