اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: گزارش هاآرتص درباره رد سفر هیأت اسرائیلی به مسکو صحت ندارد

کاخ کرملین گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر نپذیرفتن تصمیم رژیم صهیونیستی برای اعزام هیأت عالی‌رتبه جهت توضیح درباره انهدام هواپیمای روس در سوریه را رد کرد.

کرملین: گزارش هاآرتص درباره رد سفر هیأت اسرائیلی به مسکو صحت ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، گزارش رسانه‌های صهیونیست مبنی بر اینکه مسکو پیشنهاد تل‌آویو برای سفر هیأت عالیرتبه رژیم صهیونیستی به مسکو به منظور ارائه توضیحات درباره انهدام هواپیمای روس در حمله اخیر به «لاذقیه» سوریه صحت ندارد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی که امروز منتشر کرد، نوشت، رژیم صهیونیستی قصد داشته با اعزام هیأتی شامل وزیر جنگ و مشاور امنیت داخلی خود به مسکو، اقدام خلبان جنگنده اسرائیلی در مخفی‌شدن پشت هواپیمای روسی در جریان حمله به لاذقیه را رفع‌ و رجوع کند، اما مسکو با نپذیرفتن این هیأت، از تل‌آویو خواست اگر توضیحی دارند، غیرحضوری ارائه کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: «این صحت ندارد. این روزنامه [هاآرتص] اطلاعات نادرست ارائه کرده است. از همان ابتدا، پیشنهادی از جانب نخست‌وزیر اسرائیل برای اعزام یک هیأت نظامی به ریاست فرمانده نیروی هوایی مطرح شد که در نهایت نیز انجام شد».

پسکوف در ادامه گفت، ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعاتی درباره سرنگونی «ایلوشن-20» ارائه کرد و روسیه نیز در مقابل «اطلاعات دقیق» خود را در خصوص این حادثه مطرح کرد.

دوشنبه شب گذشته بود که یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشین ۲۰» متعلق به نیروی هوایی روسیه، در حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها گفتند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبارهای ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه یک روز پس از این حادثه اعلام کرد که این کار «در نتیجه اقدامات غیر مسئولانه نیروهای اسرائیل» رخ داده و چون روس‌ها تنها یک دقیقه پیش از حمله به ارتش سوریه، از تصمیم صهیونیست‌ها مطلع شده‌اند، وقت کافی برای دور ماندن از میدان درگیری نداشته‌اند، در نتیجه مسکو این حق را دارد تا این اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد اما دولت روسیه پس از دریافت این گزارش، ضمن رد آن، خواستار برگزاری تحقیقاتی جدید درباره این حادثه شده است. مسکو روز یکشنبه گزارشی درباره جزئیات این رویداد منتشر کرد و گفت که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی سرنگونی هواپیمای روس می‌داند.

علاوه بر این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300» به سوریه و همچنین یک سری از اقدامات دیگر مسکو در پاسخ به سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-20» روسیه در حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» را اعلام کرد.

بنا به گفته وزیر دفاع روسیه قرار است علاوه بر انتقال سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300»، یک سری تجهیزات و جنگ‌افزارهای الکترونیکی به منظور کنترل و غیرقابل نفوذ کردن حریم هوایی سوریه و همچنین کور کردن تمام سامانه‌های ماهواره‌ای ناوبری و ارتباطی هواپیماهای نظامی که قصد حمله به سوریه داشته باشند نیز به سوریه انتقال داده شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول