اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

زنگنه در حاشیه جلسه هیأت دولت

ترامپ دست از دخالت‌های بیجا و تنش‌زا در خاورمیانه بردارد

وزیر نفت گفت:‌ اگر ترامپ مي خواهد قيمت نفت بالا نرود و بازار بي ثبات نشود، دست از دخالت هاي بيجا و تنش زا در منطقه مهم خاورميانه بردارد و مانع از توليد و صادرات نفت ايران نشود.

ترامپ دست از دخالت‌های بیجا و تنش‌زا در خاورمیانه بردارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: آنچه را که خودش ایجاد کرده و باعث بالارفتن قیمت نفت و بی ثباتی در بازار است، اپک را متهم به این کار می کند در حالی که اپک تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است.

وی افزود: به قول ایرانی ها نمی شود هم خدا را خواست و هم خرما؛ ترامپ تلاش می کند تا صادرات نفت ایران را بطور جدی کاهش دهد و می خواهد قیمت نفت بالا نرود، این دو با هم نمی شود.

زنگنه ادامه داد: اگر ترامپ می خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت های بیجا و تنش زا در منطقه مهم خاورمیانه بردارد و مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود.

وزیر نفت با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور فرانسه، تصریح کرد: دیشب اقای مکرون در سخنرانی خود هم گفت که متهم اصلی افزایش قیمت نفت و عامل اصلی بی ثباتی بازار آقای ترامپ و سیاست های اخلال نرامه اوست.

وی تصمیم ٤+١ در مورد صادرات نفت ایران، خاطرنشان کرد: باید این مسئله را دو طرف عملیاتی کنند و به نظر من آنها اراده سیاسی برای این کار دارند. فکر می کنم این اقدام می شود و برداشت من این است که اروپایی ها جدی هستند.

وزیر نفت در مورد ضمانت قرارداد اخیر اپک و عدم تخطی برخی کشورها از آن، بیان داشت: اپک هیچ ساز و کار ضمانت اجرایی عملی ندارد ولی به نظر من در حال حاضر کسی توان بیشتری برای تولید ندارد و اگر هم حرف می زنند، به قول ایرانی ها برای خودش می گوید.

وی در پایان گفت: ما نسبت به تصمیمات نفتی روس‌ها اعتراضی نکردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول