اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبر داد

اجرای طرح محدودیت خدمات تصویربرداری پزشکی در گلستان/ ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: 65 درصد مردم استان گلستان یعنی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ارائه خدمت پزشکی به بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.

اجرای طرح محدودیت خدمات تصویربرداری پزشکی در گلستان/ ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی صبح امروز در نشت خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 65 درصد مردم استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل حدود یک میلیون و 300 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: چک‌آپ در روند درمانی معنی ندارد و در دنیا مردم برابر ارائه خدمات غیر ضرور مقاومت می‌کنند و دلیلی وجود ندارد یک بیمار آزمایشات مختلف را با هزینه‌های بالا متحمل شود تا یک بیماری ساده با درمان ساده تشخیص داده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی به دارندگان دفترچه بیمه سلامت تا اندازه فوق تخصصی با کمترین هزینه ممکن ارائه می‌شود در حالی که همان خدمات در مراکز خصوصی با هزینه 10 برابری ارائه می‌شود.

حسینی بیان کرد: امروز بیمه سلامت در پنج صندوق مردم را تحت پوشش بیمه‌ای خودش قرار می‌دهد و تمام کارکنان دولت و روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت همگانی سومین صندوق بیمه‌ای ما را تشکیل می‌دهد و سایر اقشار هم صندوق چهارم ما را شامل می‌شود مثل افراد تحت پوشش بهزیستی، دانشجویان، بسیجیان و نهادی که بیمه افراد را قبول کرده و صندوق پنجم مربوط به بیمه ایرانیان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: از سه روز گذشته برنامه استحقاق سنجی در استان آغاز شده که این طرح به گونه‌ای است که فرد در مراجعه به بیمارستان کد ملی وی در سیستم جستجو شده و در صورت استفاده فرد از دو بیمه، اعلام می‌شود فرد باید نسبت به ساماندهی بیمه وی اقدام شود.

حسینی بیان کرد: در صورت مشخص شدن این موضوع خدمات درمانی تنها با یک دفترچه بیمه به بیمار خدمات ارائه می‌شود و دفترچه دیگر وی بر اساس روند ابلاغ شده باطل می‌شود.

وی با انتقاد از روند مصرف دارو توسط مردم در کشور،گفت: متاسفانه کابینت آشپزخانه‌های منازل مردم به داروخانه تبدیل شده و آماری وجود دارد که میزان داروی موجود در کابینت منازل مردم بیش از داروهای موجود در داروخانه‌های کشور است.

 

اجرای طرح محدودیت خدمات تصویربرداری پزشکی در گلستان

مدیرکل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: برای خدمات تصویربرداری پزشکی طرح ساماندهی را با عنوان طرح تائید خدمات پاراکلینیکی را اجرا کردیم که یک بیمار در بازه زمانی کوتاه نمی‌تواند دو بار یک خدمت را دریافت کند.

حسینی گفت: خدمات «ام آر آی» هر 6 ماه یکبار قابل انجام است و در صورت اصرار پزشک به انجام «ام آر آی» یا «سی تی اسکن» باید نظر پزشک در کمیسیون مطرح و بعد از تائید اجرا شود.

وی تاکید کرد: این بخشنامه، طرح و محدودیت خدمات برای اورژانس‌ها و خدمات اورژانسی بیمارستانی در بیمارستان‌ها اجرایی نخواهد شد و خدمات اورژانس معاف از این طرح و بخشنامه است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای مهر ماه اجرایی شده و سایر خدمات درمانی همانند آزمایش‌ها نیز به زودی به این طرح اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود 170 هزار نفر از جامعه بیمه‌ای ما در استان گلستان دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند و این افرادی هستند که در گذشته دفترچه داشته و در طرح جدید، پرداخت حق بیمه شامل آنها نمی‌شود.

حسینی گفت: کسانی که در گذشته دفترچه بیمه سلامت را دریافت کردند، پس از پایان اعتبار می‌توانند دفترچه خود را بدون پرداخت هزینه تمدید کنند که شامل طرح بیمه سلامت همگانی می‌شود و این بیمه شده‌ها تنها می‌توانند خدمات پزشکی را در مراکز دولتی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که به تازگی می‌خواهند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند در قالب بیمه سلامت ایرانیان با پرداخت ماهیانه 22 هزار تومان هزینه بیمه، دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده و می‌توانند علاوه بر خدمات بخش دولتی از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند.

 

خدمات درمانی رایگان در بیمارستان‌های دولتی گلستان برای بیماران خاص

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اینکه یک هزار و 500 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان گلستان وجود دارد، گفت: 100 درصد هزینه بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی را بیمه پرداخت می‌کند و بیمار هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کند.

وی گفت: بیماران تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و بیماران «ام اس» جز گروه بیماران خاص محسوب می‌شوند که می‌توانند از این خدمات رایگان استفاده کنند.

حسینی گفت: یک هزار و 30 موسسه درمانی که شامل 95 درصد موسسات درمانی موجود در استان می‌شود طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

وی تاکید کرد: هیچ موسسه‌ درمانی در استان نسبت به بیماران تحت پوشش بیمه سلامت قطع خدمات نکرده و ما نیز سعی کردیم بدهی‌های خود به موسسات درمانی، داروخانه‌ها آزمایشگاه‌ها و پزشکان را بروز کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: امسال 60 درصد اسناد داروخانه‌های استان را تا تیرماه، 60 درصد پاراکلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی تا خردادماه و 70 درصد اسناد بیمارستان‌های دولتی تا مردادماه در استان پرداخت شده است.

حسینی گفت: استان گلستان استان پایلوت اجرای طرح ارجاع الکترونیک است که این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا می‌شود و در آینده‌ای نزدیک در تمامی شهرها و روستاهای استان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: 138 مرکز جامع خدمات سلامت در روستاهای استان این خدمت را ارائه می‌دهند و به کل متخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها دسترسی دارند و از طریق سامانه بهیاب نوبت‌دهی و ارائه خدمت به بیماران انجام می‌شود.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول