اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

هزینه پرورش مرغ در مازندران 10 درصد کمتر از سایر استان‌ها است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هزینه پرورش مرغ گوشتی در استان مازندران 10 درصد کمتر از سایر استان‌ها است، گفت: میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی در استان 4 درصد نسبت به سـایر اسـتان‌ها کمتر است.

هزینه پرورش مرغ در مازندران 10 درصد کمتر از سایر استان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عزیزالله شهیدی‌فر ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه 11 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام و بنابراین روزانه 355 هزار قطعه مرغ زنده در استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر مرغ‌های تولیدی توسط واسطه‌ها و به صورت زنده به خارج از استان به‌ویژه تهران ارسال و حدود 500 تن مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولیدات صنعت طیور استان 3 هزار و 500 میلیارد ریال با اشتغال 23 هزار نفر است که رتبه نخست را بین سایر استان­‌ها دارد.

این مسؤول با بیان اینکه هزینه پرورش مرغ گوشتی در استان مازندران 10 درصد کمتر از سایر استان‌ها است، گفت: میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی در استان 4 درصد نسبت به سـایر اسـتان‌ها کمتر است.


شهیدی‌فر با اشاره به اینکه این استان نسبت به استان‌های دیگر دارای ضریب تبدیل بهتر در صنعت طیور گوشتی است، افزود: در بخش تولید جوجه یکروزه افزایش هچ در کارخانجات جوجه کشی استان مازندران حدود پنج درصد بیشتر از سایر استان‌های کشور است.


 وی با اعلام اینکه در حال حاضر توسعه کمی طیور صنعتی ممنوع است و صدور مجوز جز در موارد خاص و برای زنجیره‌ها ممنوعیت دارد، اضافه کرد: صدور مجوز واحدهای پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول از این ممنوعیت مستثنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با ابراز تاسف از اینکه مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی، بی‌ثباتی بازار، گرانی نهاده‌ها و نوسانات قیمت مرغ و نبود مشوق‌های صادراتی سبب شده زنجیره‌ها نتوانند در زمینه صادرات موفق عمل کنند، گفت: با اختصاص مشوق های صادراتی و تسهیلات کم بهره برای این زنجیره‌ها ‌می‌توان راه صادرات گوشت مرغ را هموار کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران نیز بر فرهنگ‌سازی لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه روستایی از سوی دستگاه های اجرایی و فرمانداران تاکید کرد و گفت: در مازندران ترکیب جمعیتی به گونه ای است که نیمی از جمعیت در شهرها و نیمی در روستاها است و این امر می‌تواند یک ظرفیت مهم برای استان باشد تا بتوان در بحث بیمه روستاییان ورود پیدا کرد.

حسن خیریانپور ادامه داد: با توجه به ظرفیت جمعیتی مناسب در مازندران، امکان و فرصت بیشتری برای اقدامات در این بخش وجود دارد و در این راستا جایگاه استان باید فراتر از این باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای فراگیر شدن بیمه روستاییان و عشایر در استان اقدام شود.

خیریانپور افزود: طی نامه‌ای به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و بخشداران ابلاغ خواهد شد تا در بحث بیمه روستایی پیگیری لازم را داشته باشند و از هیچ کوششی در این امر دریغ نکنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران بر فرهنگ سازی لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه روستایی از سوی دستگاه های اجرایی و فرمانداران تاکید کرد.

وی گفت: 22 شهرستان و 56 بخشداری در استان داریم و باید آمار دقیق از واجدین شرایط هر شهرستان برای بیمه اجتماعی روستاییان تهیه تا ارزیابی لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران ادامه داد: آمار و سهیمه مازندران در بحث بیمه اجتماعی روستاییان در سال 97 باید هدفگذاری شود و باید بدانیم تا پایان سال برای بیمه اجتماعی روستاییان به کجا برسیم.

انتهای پیام/86035/ج

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول