اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جین‌ بیک‌اف: مبارزه با فساد اولویت دولت قرقیزستان است

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: مبارزه با فساد اولویت دولت است و اصلاحات سیستم قضایی، حقوقی و نهادهای امنیتی به تقویت مواضع دولت و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

جین‌ بیک‌اف: مبارزه با فساد اولویت دولت قرقیزستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سورنبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان امروز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و از اهداف و اولویت‌های دولت این کشور در موضوع‌های داخلی و بین‌المللی خبر داد.

نظام سیاسی داخلی، دفاع از محیط زیست، مبارزه با تروریسم و همکاری با نهادهای بین‌المللی نکات اصلی سخنرانی وی بود.

وی در ابتدا تصریح کرد: انتقال قدرت به طور صلح‌آمیز در فصل پاییز سال 2017 پایه توسعه دموکراسی در قرقیزستان را گذاشت و امروز در این کشور ثبات سیاسی و اجتماعی برقرار شده و این وضعیت امکانات خوبی برای ایجاد برنامه‌های بلندمدت ایجاد می‌کند.

جین‌بیک‌اف ادامه داد: قرقیزستان هدف توسعه نظم دموکراسی پارلمانی را دارد و انتخابات پارلمانی در سال 2020 این موضوع را تأیید خواهد کرد ضمن اینکه ما معتقد هستیم که دموکراسی پارلمانی با روحیه قرقیزها همخوانی دارد.

 این مقام ارشد دولت قرقیز تصریح کرد: مبارزه با فساد اولویت دولت قرقیزستان است و اصلاحات سیستم قضایی، حقوقی و نهادهای امنیتی به تقویت مواضع دولت و توسعه اقتصاد کمک می‌کند.

وی افزود: توسعه پایدار همه استان‌های قرقیزستان در آینده کشور تأثیرات جدی دارد و دیگر اولیت دولت می‌باشد.

جین‌بیک‌اف با اشاره به اهداف «بیشکک» در حوزه بین‌المللی گفت: قرقیزستان تقویت همکاری با دیگر کشورهای آسیای مرکزی را به عنوان ابراز حفظ امنیت در منطقه و کل جهان می‌داند گرچه که اخیرا سران کشورهای آسیای مرکزی پیوسته در قالب نشست‌های سازمان‌های منطقه‌ای دیدار می‌کنند و به دبنال راه‌های جدید برای توسعه روابط هستند.

این مقام قرقیز خاطر نشان کرد: چنین تجربه‌ای برای بیشکک بسیار مهم است زیرا از استفاده از منابع آبی و لزوم ایجاد مکانیزم‌های جدید خبر می‌دهد و این بخش باید به توسعه پایدار کل منطقه کمک کند.

وی اظهار داشت: همچنین قرقیزستان با نقش ویژه سازمان همسود، سازمان همکاری شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به خوبی آشنا است.

رئیس جمهور قرقیزستان تصریح کرد: تهدیدات تروریستی و افراط‌گرایی در تمام کشورهای جهان دیده می‌شود و دفاع از محیط زیست به یکی از موضوعی‌ترین مسائل جهان شده است.

جین‌بیک‌اف افزود: هیچ کشوری در برابر تروریسم و افراط‌گرایی در امان نیست و جامعه بین‌المللی باید با چالش‌هایی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، سلاح، پول شویی و تأمین مالی تروریسم مبارزه کند.

وی تأکید کرد: بیشکک بر رعایت برنامه استراتژیک ضدتروریستی سازمان ملل تأکید می‌کند و در این بخش تبادل اطلاعات و تقویت همکاری‌ها بسیار مهم است.

جین‌بیک‌اف گفت: بررسی مشکلات در چارچوب مجتمع عمومی سازمان ملل متحده برای تمام کشورهای جهان مؤثر خواهد بود و افزایش حس مسئولیت‌پذیری برای گسترش صلح و عدالت بسیار مهم است.

رئیس جمهور قرقیزستان خاطر نشان کرد: برای توجه به مسائل کشورهای کوچک بیشکک علاقمند به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برای سال‌های 2027- 2028 است و حمایت از قرقیزستان سازمان ملل را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول