اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

‍ مدیرکل انتقال خون کردستان:

220 کیسه خون از انتقال خون کردستان به اهواز ارسال شد

مدیرکل انتقال خون کردستان از ارسال 220 واحد فرآورده گلبول قرمز برای کمک به حفظ ذخایر انتقال خون خوزستان و تسهیل روند درمان بیماران و مجروحان حادثه تروریستی اهواز خبر داد.

220 کیسه خون از انتقال خون کردستان به اهواز ارسال شد

محمدسعید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن اشاره به ارسال 220 کیسه خون به اهواز، اظهار داشت: این تعداد کیسه خون شامل همه گروه‌های خونی است و با توجه به اینکه اهداکنندگان خون دارای گروه خون منفی تنها 7 درصد از جمعیت اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند و در شرایط بحرانی جمع‌آوری و حفظ ذخایر این گروه‌ها دارای اولویت و دشوار است تلاش شد تا واحدهای خون گروه منفی به اهواز ارسال شود.

وی به وجود و کارکرد شبکه خون‌رسان در کشور گریزی زد و ادامه داد: این شبکه حجم ذخایر خون در استان‌ها را به صورت روزانه پایش می‌کند و چنانچه نیاز به فرآورده‌های خون در یک استان افزایش یابد استان‌های معینی که برای کمک به استان نیازمند در نظر گرفته شده‌اند وارد عمل خواهند شد.

کریمیان در خصوص انتقال خون در شرایط اورژانسی، اذعان داشت: انتقال خون اورژانس به تجویز گلبول‌های قرمز پیش از تکمیل برخی از آزمایش‌های استاندارد قبل از تزریق خون، هنگامی که تاخیر در تزریق خون ممکن است حیات بیمار را به مخاطره بیاندازد اتلاق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اورژانسی و در خونریزی‌های کلان حفظ ظرفیت حمل اکسیژن و حجم خون داخل عروق بیمار ضروری است، افزود: وجود خون سالم، کافی و در دسترس مراکز درمانی اصلی‌ترین راه نجات جان بیمارانی است که دارای خونریزی‌های شدید هستند.

مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه ارسال خون به استان خوزستان همواره در دستور کار انتقال خون کردستان بوده است، یادآورشد: انتقال خون کردستان در شش ماهه نخست سال جاری 683 فرآورده خون را به استان خوزستان ارسال کرده است که اکنون این آمار به 903 واحد رسیده است .

کریمیان میزان ذخایر خون استان را نیز در وضعیت مطلوب گزارش کرد و اظهار داشت: ذخایر خون استان همواره بین 5 تا 7 روز است و در برخی از روزهای سال همچون ایام پیش از ماه مبارک رمضان یا قبل از آغاز سفرهای تابستانی و نوروزی برنامه‌هایی برای افزایش این ذخایر اجرا می‌شود .

وی تاکید کرد: انتقال خون کردستان به دلیل طول عمر کوتاه برخی فرآورده‌های خون همچون پلاکت موظف است توازن میان مصرف و ذخیره را رعایت نموده و پاسخگوی تمامی مراکز درمانی استان و شبکه خون‌رسان کشوری باشد .

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز است و فرآورده‌های تولیدی این اداره کل در بین 17 مرکز درمانی استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول