اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا 12 شرکت روسی را به دلایل مختلف از جمله در ارتباط با ایران تحریم می‌کند

دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه 12 شرکت روسیه و 6 فرد ونزوئلایی از جمله سه تن از مقامات عالیرتبه این کشور وضع کرده است.

آمریکا 12 شرکت روسی را به دلایل مختلف از جمله در ارتباط با ایران تحریم می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع روس گزارش کردند، وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه 12 شرکت روس وضع کرده که قرار است به زودی اعلام شود.

بنا بر گزارش «شبکه راشاتودی»، سند مربوط به تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه روسیه قرار است فردا چهارشنبه منتشر شود. البته این سند به تاریخ آغاز اجرای تحریم‌های جدید اشاره‌ای نکرده است.

فهرست تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه شامل، شرکت «ائروکامپوزیت» متعلق به شرکت هواپیمایی متحد روسیه، شرکت تولیدکننده تجهیزات فناوری «دیوتکنوسرویس»، موسسه «گاما»، موسسه تحقیقاتی «وکتور»، شرکت ساخت و ساز «نیلکو گروپ»، شرکت تحقیقاتی «اوبنینسک»، شرکت «اوکانوس»، تولیدکننده موتورهای هواپیمایی «آویادویگاتل»، «اینفوتک گروپ»، «سیروس سیستمز»، موسسه تحقیقاتی «وگا» و شرکت «Precision Instruments» می‌شود.

سفیر روسیه در واشنگتن پیش از این در واکنش به تحریم‌هایی که اخیرا آمریکا علیه مسکو وضع کرده بود تأکید کرد: «آمریکا علیه روسیه خط مونتاژ تحریم به راه انداخته است».

وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌های جدید را با استناد به این بهانه اعلام خواهد کرد که این شرکت‌ها در تناقض با منافع ملی و همچنین منافع سیاست خارجی آمریکا فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های مذکور در کنار شعب آنها در ایران و بلاروس، ظاهرا بر خلاف منافع ملی و سیاست‌های خارجی آمریکا فعالیت می‌کنند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا، موسسه تحقیقاتی «وکتور» از موسسات زیرمجموعه شرکت «روس‌تک» و «گاما»، شرکت «سیروس سیستمز» و شرکت سامانه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی «اینفوتک گروپ»، «فعالیت عاملان بدخواه سایبری روسیه را ممکن ساخته‌اند». مقامات آمریکایی مدعی‌اند که این شرکت‌ها به فعالیت غیرقانونی هکرهای روس کمک کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیشتر قانونی را در خصوص تحریم افراد و نهادهای مرتبط با دخالت عوامل خارجی در روند انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا امضا کرده بود. (جزئیات بیشتر) مقام‌های آمریکایی در ماه‌های گذشته بارها کشورهای دیگر به ویژه روسیه را به دخالت و تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند.

علاوه بر این، شرکت‌های «دیوتکنوسرویس» از سنت پترزبورگ و شرکت تحقیقات و توسعه فناوری‌های زیردریایی «اوکانوس»  نیز به دلیل ارائه تجهیزات و پشتیبانی برای نیروی دریایی روسیه مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، تحریم دیگر شرکت‌های روسیه به دلیل حمایت از فعالیت‌های هوافضای ارتش روسیه علیه آنها وضع شده است.

خبرگزار ی«ریانووستی» روسیه گزارش کرد، طبق سند وزارت بازرگانی آمریکا، مجوز فعالیت تمام این شرکت‌ها قرار است مورد بازنگری قرار گیرد. این وزارتخانه آ»ریکایی همچنین اعلام کرده که محدودیت‌ها و ملزومات جدیدی را برای ارائه مجوز به این شرکت‌ها ارائه خواهد کرد. این محدودیت‌ها شامل صادرات و عملیات انتقال پول در ارتباط با نهادهای مذکور می‌شود.

این خبرگزاری روس در ادامه تأکید کرد، بر اساس متن این سند، در کنار این شرکت‌های روس، شماری از نهادهای حقوقی از بلاروس، ایران، سنگاپور، امارات عربی متحده و هنگ کنگ نیز به فهرست سیاه وزارت بازرگانی روسیه افزوده شده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش کرد، بنا بر بیانیه‌ای که در وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه همسر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و معاون رئیس جمهور و وزیر دفاع این کشور وضع کرده است.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، «دلسی ایلوینا رودریگز گومز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، و «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع این کشور در فهرست 6 نفری تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول