اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس از وضعیت آب‌وهوا گزارش می‌دهد

افزایش بار‌ش‌ها در گیلان و مازندران/هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد، ضمن آنکه ارتفاع موج به 2 تا 3 متر می‌رسد.

افزایش بار‌ش‌ها در گیلان و مازندران/هشدار سیلابی‌شدن رودخانه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شاهد گذر موج تراز میانی از نیمه شرقی کشور هستیم که تا اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به همراه نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد به همراه کاهش نسبی دما در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی کشور رخ می‌دهد و در نیمه جنوبی کشور آسمان صاف است.

امروز در جنوب خراسان رضوی برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در نیمه غربی کشور آسمان صاف است.

روز چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید‌ پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، شرق تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سامانه مذکور روز جمعه در نوار شمالی کشور فعال است و اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود.

اواخر وقت روز چهارشنبه و روزهای پنج‌شنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

به همراه نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور، اواخر روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در سواحل استان گیلان و غرب مازندران ارتفاع موج به  حدود 2  تا 3 متر می رسد که ‌توصیه می شود‌، تمهیدات لازم  برای تردد شناورهای کوچک  به عمل آید و از توقف در ساحل دریا خودداری شود.

آسمان تهران طی دو روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۱۹ درجه خواهد بود. 

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول