اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ 3مهر 97

نمایش‌های تئاترشهر به شهدای اهواز تقدیم شد/ آخرین روایت از 3040 روز اسارت

در پی حمله تروریستی به مردم و مدافعان امنیت مردم در اهواز، تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف تئاتر شهر، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند.

نمایش‌های تئاترشهر به شهدای اهواز تقدیم شد/ آخرین روایت از 3040 روز اسارت

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در پی حمله تروریستی به مردم و مدافعان امنیت مردم در اهواز و مراسم تشییع پیکر شهدای گرانقدر این حادثه هنرمندان تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر دوشنبه شب دوم مهر ماه یاد و خاطره این شهدای عزیز را  گرامی داشتند.

هم اکنون نمایش‌های «مرگ و پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی در تالار چهارسو، «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلی در تالار قشقایی، «نقل عاشقی» به کارگردانی ساجد قدوسیان در پلاتو اجرا میزبان علاقه مندان تئاتر است.

*برگزاری مراسم یادبود آقای بازیگر در تماشاخانه سنگلج

مراسم یادبود زنده یاد عزت الله انتظامی روز چهارشنبه 4 مهر ساعت 18:30 در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود.کارگردانی این مراسم بر عهده شکرخدا گودرزی مدیر خانه موزه انتظامی است و پرویز پرستویی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز اجرای مراسم را برعهده دارد.

*پوستر و تیزر آخر خط رونمایی شد

 پوستر نمایش «آخر خط» با ارجاع به فضای روانشناسانه و سورئال نمایش هویتی هماهنگ را برای خود به وجود آورده است.

عطیه سادات جعفرنیا طراح این پوستر با اشاره به هماهنگی ایده های موجود در آن گفت: در تحلیل هایی که از اثر به من ارائه شد وجه دو شخصیتی و مالیخولیایی بودن کارکتر برایم بسیار پر رنگ بود از این رو در طول اتودها با بازخوردهایی که از گروه اجرایی گرفتم به طرحی نهایی رسیدم که ممکن است یاد آور کارهای دهه 60 و 70 باشد اما با درونمایه نمایش کاملا هماهنگ است.

همچنین محمد باقر کشاورز کارگردان تیزر این نمایش نیز گفت: خلاقانه بودن تیزر نمایش شرط مهمی است و فکر می کنم باید با تاثیر پذیری از اثر انجام شود به طوری که پس از دیدن نمایش مخاطب بتواند سرنخ ها، نشانه ها،ارجاعات و فضاسازی که در مواد تبلیغاتی مثل تیزر یا پوستر وجود داشته را درک کند و از این کشف احساس رضایت کند. یکی از ویژگی هایی که ما در هماهنگی با نمایش و پوستر آن در تیزر رعایت کردیم کنتراست تصویر بود که به نظرم جنس درستی به کار داده است.

*افتتاح اجرای «کابوس‌های دنباله دار» با حضور داریوش فرهنگ
 زنگ افتتاحیه نمایش «کابوس‌های دنباله دار» کاری از مهرداد هنرمند توسط داریوش فرهنگ در پردیس تئاتر شهرزاد به صدا در آمد. این نمایش از یکم تا 9 مهر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
نمایش داستان ملودی، امید و هاشم است که با دیدن تصویر چاپ شده دختری در روزنامه که خودکشی کرده دچار عذاب وجدان می‌شوند و هر کدام به گونه‌ایی خاطراتشان را با او مرور می‌کنند.
مهرداد بخشی، الناز ابروش، برنا انصاری بازیگران و سودابه جعفر زاد، عارف گم زاد و ناژین چهره سیمین صدا پیشگان این نمایش هستند.

*آخرین روایت از 3040  روز اسارت

اختتامیه نمایشنامه خوانی «پی.دبلیو» (pw) به نویسندگی «محسن عظیمی» و کارگردانی «ماکان رضایی پور» امروز دوشنبه دوم مهرماه 1397 با حضور عبدالمجید رحمانیان و جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به هنر تاتر و سینما در سالن نمایش اداره تئاتر تهران برگزار می‌شود.نمایشنامه «پی.دبلیو» (pw) که بر مبنای داستان واقعی و با نگاهی آزاد به اسارت عبدالمجید رحمانیان نوشته شده، بخش‌هایی از صحنه‌های دراماتیک اسارت این آزاده را به تصویر می کشد.

عبدالمجید رحمانیان از اردیبهشت سال ۶۱ تا شهریور ۶۹ به مدت۳۰۴۰ روز از جوانی خود را  در اسارت به سر برده و خودش نیز کتابهایی مانند مادر با سرفه‌هایش، تئاتر در اسارت و چندین عنوان کتاب دیگر را به رشته تحریر درآورده است.

این نمایشنامه‌ خوانی با حضور هنرمندانی همچون «نیلوفر شهیدی»، «مالک حدپور سراج»، «مهدی وثوقی»  و تعدادی از هنرجویان کارگاه انتقال تجربه، خوانش می‌شود و از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به فرید ملک محمدی مشاور پروژه، امین عظیمی دستیار کارگردان ، علیرضا یزدی طراح پوستر و بروشور، فرزاد مهرداد عکاس و سازنده تیزر، هادی علوی افکتور و  مهدیه سادات شاهمرادی مدیر روابط عمومی، اشاره کرد.

*نمایشنامه خوانی راست پنجگاه در سالن ناصر خسرو 

نمایشنامه خوانی راست پنجگاه به نویسندگی سیدمحمدمساوات و تهیه کنندگی حمیدعبدالحسینی
و کارگردانی عماد ابوالفتحی  شنبه ۷مهر  ساعت ۱۸ در سالن ناصر خسرو به روی صحنه می‌رود.

میثم پیرمحمدی،مژگان اخلاقی،میثم مقدسی،علیرضا آهنگران،نسیم پورسلیم،علیرضا پرتویی،امیرمسعود متین زاده،سیده فرشته هاشمی،سحرآژیر،محمدقائم مقامی،افشین کامیاب فرد،شهاب ذوقی و عماد ابوالفتحی نقش خوانان و رکسانا خسروی صحنه خوانان نمایشنامه هستند. تمامی درآمدهای حاصل از فروش بلیط این نمایشنامه خوانی به مردم شریف زلزله زده کرمانشاه تقدیم می‌شود .

*آغاز دوباره عصری با نمایش با خوانش «رئال»

برنامه «عصری با نمایش» که در دو هفته گذشته به دلیل همزمانی با ایام سوگواری ماه محرم تعطیل بود، با سپری شدن این ایام از هفته جاری، برگزاری خود را از سر می‌گیرد و بر این اساس نمایشنامه «رئال» عنوان اثری است که روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 مهر ماه در این برنامه خوانش می‌شود.
این نمایشنامه که متن آن نوشته عاطفه کوشکی است، با کارگردانی شروین برکت نمایشنامه خوانی می‌شود.
نمایشنامه «رئال» درباره یک بازیگر تئاتر است که در کودکی آزار روحی دیده و اکنون در حال بازی در نمایشی است که نویسنده‌اش ، داستان زندگی او را نوشته و ...

گروه اجرایی این نمایشنامه‌خوانی به شرح زیر هستند: نویسنده: عاطفه کوشکی، کارگردان: شروین برکت، بازیگران (به ترتیب خوانش): روژینا ابراهیمی، داوود سلیمانی، شروین برکت، صحنه‌خوان: فریبا ابراهیمی، دستیار کارگردان: تارا مرادی، عکاس: پوریا خلیلیان، طراح پوستر و تیزر: شروین برکت.
نمایشنامه «رئال» ساعت 15 روزهای 5 و 6 مهر ماه در خانه نمایش «مهرگان» به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول