اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام نظامی سوری:

کادرسوریه برای استفاده از «اس-300» قبلا آموزش دیده‌ است

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که تحویل سامانه اس-300 به دمشق قواعد درگیری و بازدارندگی را تغییر خواهد داد و برای مقابله با هر گونه تجاوز خارجی که ممکن است سوریه در معرض آن قرار بگیرد، کافی خواهد بود.

کادرسوریه برای استفاده از «اس-300» قبلا آموزش دیده‌ است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دوشنبه (روز گذشته) با بشار اسد همتای سوری خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

پوتین در جریان این تماس خاطر نشان کرد که روسیه سامانه‌های دفاعی نیروی هوایی سوریه را پیشرفته خواهد کرد و سامانه موشکی اس-300 را در اختیار دمشق قرار خواهد داد.

یک منبع از نیروی هوایی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «کادرهای سوریه عملا از چند سال پیش در داخل خاک روسیه  برای استفاده از سامانه موشکی اس-300 با نظارت افسران روس آموزش می‌بینند».

وی تأکید کرد که تحویل سامانه اس-300 به سوریه قواعد درگیری و بازدارندگی را تغییر خواهد داد و این سامانه برای «مقابله با هر گونه تجاوز خارجی که ممکن است جمهوری عربی سوریه در معرض آن قرار بگیرد، کافی خواهد بود».

این منبع در ادامه افزود: «امروز ما یک سامانه دفاعی داریم که سامانه‌های دفاعی ما را تقویت می‌کند و برای دفع هر گونه حمله موشکی یا هوایی خارجی کافی خواهد بود».

وی همچنین اعلام کرد، دشمن صهیونیستی باید پیش از اینکه مجددا به فکر حمله به سوریه باشد، محاسبه زیادی انجام دهد؛ «به ویژه اینکه نیروهای هوایی اسرائیل که از ترس سامانه دفاعی اس-200 از حریم هوایی لبنان استفاده می‌کرد، امروز در مقابل خطر سامانه جدیدی قرار دارد».

«سرگئی شوویگو» وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه 24 سپتامبر اعلام کرد که به دستور پوتین سامانه دفاعی اس-300 طی دو هفته به دمشق تحویل خواهد داد.

شوویگو همچنین خبر داد که ارتش روسیه در مناطق دریای مدیترانه که در مجاورت سواحل سوریه قرار دارد، از پارازیت استفاده خواهد کرد تا در هر گونه حمله آتی به سوریه مانع از فعالیت رادارها و ماهواره ها و جنگنده‌ها شود.

روسیه پس از آن تصمیم به تحویل سامانه دفاعی اس-300 به دمشق گرفت که هواپیمای این کشور در جریان حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غرب سوریه در روزهای اخیر، یک فروند هواپیمای ایلوشن20 روسیه با عملیات فریب رژیم صهیونیستی، با آتش پدافند سوریه ساقط شد. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول