اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» توافق ترکیه و روسیه را رد کرد

ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام»به همه عناصر خود اعلام کرد که توافق روسیه و ترکیه در خصوص ادلب را نخواهد پذیرفت.

ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» توافق ترکیه و روسیه را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) پس از نشست داخلی میان ارکان خود، اعلام کرد که مواد توافق بین روسیه و ترکیه در نشست سوچی بر سر ادلب را قبول ندارد.

به نوشته گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» در این نشست که «کمیته شرعی» و «شورای مشورت جماعت» این ائتلاف حاضرین اصلی آن بودند و برخی شخصیت‌های محلی همسو با این ائتلاف تروریستی نیز در آن حضور داشتند؛ اعلامیه‌هایی برای عناصر این ائتلاف نوشته شد مبنی بر اینکه توافق روسیه و ترکیه در سوچی به طور کامل رد می‌شود. این تصمیم به اطلاع دولت ترکیه نیز رسیده است.

در این نشست صرفا با تحویل گذرگاهها در ازای بازگشایی بزرگراه حلب-لاذقیه و دمشق- حلب موافقت شد.

چندی پیش نیز «أبو الفتح الفرغلی» از مسئولان «شرعی» این ائتلاف تروریستی اعلام کرده بود که «هر کس بخواهد سلاح خود را تحویل دهد، بی شک دشمن است. کوتاهی در این امر، خیانت به دین است».

هیئه تحریر الشام شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود که اصلی‌ترین عضو آن گروهک «جبهه فتح الشام» (جبهه النصره سابق) محسوب می‌شود و از سوی ترکیه نیز به عنوان یک گروهک تروریستی شناسایی شده است. این هیئت در حال حاضر بیشترین حجم از عناصر تروریستی در ادلب را به خود اختصاص داده است.

عدم پذیرش توافق روسیه و ترکیه بر سر ادلب از سوی ائتلاف «هیئه تحریر الشام» در حالی است که ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» و شماری از سرکرده‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» از این توافق استقبال کردند. این گروه‌ها تحت حمایت سیاسی و نظامی ترکیه قرار دارند.

طی ماه‌های اخیر، هیئة تحریر الشام (هتش) به همراه سایر گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب حاضر نشدند خود را منحل کنند، ولی بر اساس توافق ادلب، گروه‌های تروریستی باید خلع سلاح شوند.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه اخیرا در نشست سوچی از توافق بر سر ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند که بر اساس آن منطقه‌ای خالی از سلاح برای تجمع غیرنظامیان تشکیل می‌شود.

این توافق شامل سه مرحله است که نخست منطقه عاری از سلاح ایجاد و در مرحله بعد سلاح‌های سنگین تروریست‌ها جمع خواهد شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول