اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحلبوسی: بابت حمایت‌های ایران از وحدت و یکپارچگی عراق تشکر می‌کنیم

رئیس جدید پارلمان عراق و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیروز ضمن دیدار با یکدیگر درباره راه‌های تقویت روابط پارلمانی و حل بحران آب بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

الحلبوسی: بابت حمایت‌های ایران از وحدت و یکپارچگی عراق تشکر می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس جدید پارلمان عراق دیروز یکشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مقر پارلمان عراق در بغداد دیدار کرد و خواستار تقویت همکاری میان بغداد و تهران به خصوص در زمینه پارلمانی شد.

دفتر ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الحلبوسی و مسجدی درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و به خصوص درباره پرونده آب گفت‌وگو کردند.

 

الحلبوسی در این دیدار حمایت منطقه‌ای از عراق در بخش بازسازی و خدمات رسانی از جمله در مناطق آسیب دیده از جنگ با تروریسم و مشارکت فعال در برقراری شرایط زیست و ثبات در این مناطق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: عراق امیدوار است شاهد همکاری بیش از پیش و در همه زمینه‌ها با کشورهای منطقه باشد.

طرفین درخصوص روابط دو جانبه و راه‌های تقویت آن و نیز اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق از جمله موضوع آب بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با تبریک مجدد به الحلبوسی برای تصدی پست ریاست پارلمان عراق، برای وی و پارلمان جدید آرزوی موفقیت کرد.

سفیر ایران افزود: حمایت از پرونده اقتصادی بین  دو کشور و پیشرفت آن ضرورت دارد.

در این دیدار همچنین پیام دعوت «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس پارلمان جدید عراق برای سفر رسمی به ایران به وی ابلاغ شد و الحلبوسی با قبول این دعوت ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت به ایران سفر کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول