اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیلی میل: انگلیس هیچ زیردریایی در دریای مدیترانه و نزدیکی سوریه ندارد

یک روزنامه انگلیسی خبرهایی مبنی بر اعزام زیردریایی این کشور به دریای مدیترانه برای اقدام علیه سوریه را رد کرد.

دیلی میل: انگلیس هیچ زیردریایی در دریای مدیترانه و نزدیکی سوریه ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اوایل ماه سپتامبر اخباری مبنی بر اعزام یک فروند زیردریایی هسته‌ای انگلیسی به دریای مدیترانه برای حمله به نیروهای سوریه در صورت وقوع حملات شیمیایی در این کشور، منتشر شده بود که یک روزنامه انگلیسی این خبر را رد کرد. 

روزنامه «میل آنلاین» نوشت، طبیعتا، وزرای کابینه ترجیح می‌دهند که مردم انگلیس تصور کنند، زیردریایی‌های این کشور در مسیر انجام عملیات بودند اما اکنون واقعیت درباره قابلیت محدود ارتش انگلیس می‌تواند این ترس را ایجاد کند که انگلیس پرچم سفید برافراشته است و به گفته منبعی در وزارت دفاع، انگلیس هیچ زیردریایی در مدیترانه ندارد. 

میل آنلاین ادامه داد، «در زمانی که بحران بین‌المللی وجود دارد و زمانی که نخست وزیر می‌خواست در تقابل با استفاده غیرقانونی از تسلیحات شیمیایی موضع بگیرد، نیروهای مسلح ما آنچه را لازم بود برای جلوگیری کامل در اختیار نداشتند».

میل آنلاین ادامه داد،‌ تعداد نیروهای ارتش انگلیس اکنون در مقایسه با پایان دوران جنگ سرد نصف شده است و این یعنی، قدرت رسمی ارتش کاهش پیدا کرده است، همچنین طی سال‌های اخیر دولت‌های انگلیس، بودجه ارتش را به شدت کاهش داده‌اند. 

میل آنلاین افزود، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس دستور داده بود در صورت استفاده حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی، حملات هوایی انجام بگیرد اما برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر اعزام زیردریایی نیز منتشر کردند که نادرست است.  

شش ماه پیش از این، انگلیس به همراهی آمریکا و فرانسه برای مقابله با تسلیحات شیمیایی دولت سوریه حمله مشترکی در سوریه انجام دادند. 

این درحالیست که بعد از توافق روسیه و آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۳ برای نابودی زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی سوریه، تمام تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۴ با کمک واشنگتن از سوریه خارج شده بود. دولت سوریه در سال ۲۰۱۴ زرادخانۀ تسلیحات شیمیایی خود را با نظارت نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی معدوم کرده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول