اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نجفی برزگر:

دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام می‌توانند نقش مهمی برای پر کردن خلاء‌های آموزش عالی داشته باشند

دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی گفت: دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام می‌توانند نقش مهمی برای پر کردن خلاءهای آموزش عالی داشته باشند.به همین دلیل باید از مزایای دانشگاه‌های جهان اسلام همه اعضا استفاده کنند.

دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام می‌توانند نقش مهمی برای پر کردن خلاء‌های آموزش عالی داشته باشند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌کریم نجفی برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی در مجمع عمومی دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام که به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: تلاش شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی (CINVU) گردآوری تمام کشورهای اسلامی زیر یک چتر است.لذا باید تمامی فرصت‌ها و قوت‌ها را شناسایی و برای آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند از طرف کشورهای اسلامی صورت گیرد استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های کشورهای اسلامی است.

دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی تصریح کرد: سه بخش از شبکه COMSTECH  شامل پارک علم و فناوری، نانوتکنولوژی و دانشگاه‌های مجازی در میان کشورهای اسلامی در ایران فعال هستند ضمن اینکه توافقاتی از سال 2014 در شهر آستانه صورت گرفت هم در حال پیشرفت است.

نجفی‌برزگر خاطرنشان کرد: این نشست با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام است که مهمترین هدف آن تاسیس و ایجاد راهبردی مشترک در سطح عالی و در بین کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بحث آموزش عالی است.

وی  گفت:‌اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی که عضو این شبکه نیز هستند امروز متنی را با هدف ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی در سطح آموزش عالی نهایی خواهند کرد.

دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در حوزه آموزش عالی منابع لازم و به ویژه زیرساخت‌های لازم را در این بخش ندارند. در چنین شرایطی دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی می‌توانند نقش مهمی را برای پر کردن خلا‌ها در این حوزه‌ها داشته باشند لذا باید از مزایای دانشگاه‌های مجازی بهره‌برداری بیشتری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول