اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

علی‌ذاکری:

دومین و سومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت به زودی به فضا پرتاب می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به پرتاب اولین ماهواره کشور توسط این دانشگاه گفت:‌قرار است دومین و سومین ماهواره هم به زودی به فضا پرتاب شود.

دومین و سومین ماهواره دانشگاه علم و صنعت به زودی به فضا پرتاب می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در آیین استقبال دانشجویان ورودی جدید کارشناسی این دانشگاه گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران در بین مهندسین سازمان‌های اجرایی به مهندسین آچاربه‌دست معروف است؛ یعنی اینکه فارغ‌التحصیلان ضمن آشنایی با مفاهیم علمی و تئوری در طول تحصیل خود با حضور در کارگاه‌های مختلف مهارت‌افزایی کرده و توان بسیار خوبی دارند.

وی افزود: آمار خوبی از فارغ‌التحصیلان شاغل دانشگاه علم و صنعت در فضای کار ایران وجود دارد. به همین جهت فرصت‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار خوب است، ضمن اینکه بر اساس برآوردها و تحقیقات انجام‌شده، آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ۸۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: یکی از امتیازات خاصی که دانشگاه علم و صنعت دارد این است که اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر را با تسهیلات بدون آزمون برای فارغ‌التحصیلان نخبه آن هم با ۳۰ درصد کل ظرفیت اختصاص داده است و این امر موجب استقبال نخبگان این دانشگاه و همچنین سیستم آموزشی این دانشگاه است، همچنین از این افراد نخبه خواسته‌ایم آنها تلاش خود را صرف انجام کارهای پژوهشی و ارائه مقالات علمی و تحقیقاتی کنند.

ذاکری تصریح کرد: یکی از دستاوردهای دانشگاه سطح یک ایران و البته دیگر دانشگاه‌های ایران نشر مقالات بسیار زیاد علمی است. به همین دلیل رقابت بسیار سنگینی بین دانشگاه‌های سطح یک ایران در این خصوص وجود دارد، به طوری که بر اساس آمار سال گذشته بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ مقاله ISI مربوط به این دانشگاه‌ها بوده است.

وی افزود: مأموریت اصلی دانشگاه علم و صنعت در کشور کاملاً مشخص و عملکردهای آن هم واضح است، به‌طوری که اولین ماهواره ایران توسط محققان و پژوهشگران این دانشگاه ساخته و به فضا پرتاب شده است. همچنین قرار است دومین و سومین ماهواره هم با کارکرد آموزشی و علمی به زودی به فضا پرتاب شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: مرکز تحقیقات ماهواره، موسسه تحقیقاتی کامپوزیت، دانشکده‌های برق و حمل و نقل این دانشگاه در ایران بسیار مشهور هستند و امیدواریم با ورود دانشجویان جدیدالورود این رشد و شکوفایی بسیار بیشتر شود.

وی افزود: ثبت اختراعات زیاد در دانشگاه علم و صنعت در طول سال که با همکاری اعضای هیأت علمی و دانشجویان صورت می‌گیرد، حکایت از وضعیت مطلوب علمی و آموزشی این دانشگاه دارد.

ذاکری اضافه کرد: با آن‌که مشکلات جدی برای برپایی اردوی مشهد مقدس که ویژه دانشجویان جدیدالورود است را داشتیم اما این اردوی ۴ روزه را فراهم کرده تا فضای روحی، زیارتی و تجارب بزرگی را برای نودانشجویان فراهم کنیم. بر همین اساس نزدیک ۹۰ درصد دانشجویان جدیدالورود شهرستانی و ۵۰ درصد دانشجویان جدیدالورود تهرانی در این اردو ثبت‌نام کردند.

وی گفت: دانشگاه علم و صنعت در رتبه‌بندی کشور در بین دانشگاه‌های صنعتی دارای رتبه یک تا چهار و در بهترین رتبه‌بندی‌های صورت گرفته در دنیا دارای رتبه ۴۰۰ تا ۴۵۰ و در بدترین رتبه‌بندی صورت گرفته در دنیا در رتبه ۶۰۰ تا ۶۵۰ قرار دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دولت حمایت‌های بسیار جدی از ۵ دانشگاه برتر کشور که قرار است هم‌تراز بین‌المللی شوند،‌ انجام داده است اما برای رسیدن به این سرمنزل مقصود باید شاخص‌ها و استانداردهای زیادی را در بخش‌های آموزشی، اشتغال، پژوهشی و فرهنگی رعایت کرد.

وی در پایان از اولیای دانشجویان خواست ارتباط با فرزندانشان و به ویژه ارتباط با دانشگاه را همچنان حفظ کنند؛ چراکه این محیط می‌تواند تأثیر جدی بر تربیت فرزندانشان بگذارد. همچنین وظایف پدران و مادران با ورود فرزندانشان به دانشگاه سنگین‌تر از قبل شده است، به همین جهت باید نظارت بر فرزندان اولویت اصلی اولیا باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول