اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه:

نقاب بی طرفی رسانه های غربی در حادثه تروریستی اهواز از چهره آنها کنار رفت

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه گفت: در بزنگاه‌هایی همچون حادثه تروریستی اهواز که منافع حاکمیت در آن اولویت داشته، چهره واقعی رسانه‌های غربی نمایان شده و بلافاصله موضع خود را مطابق با میزان تحقق اهداف‌شان در آن رویداد تنظیم می کنند و به سادگی از اصول اخلاقی و حرفه‌ای عدول می‌کنند.

 نقاب بی طرفی رسانه های غربی در حادثه تروریستی اهواز از چهره آنها کنار رفت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمدرضا خوشرو مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه در تبیین مواضع رسانه های غربی نسبت به بازتاب حمله تروریستی اهواز گفت: در رسانه‌های جهان مانند بی‌بی‌سی که مدعی بی‌طرفی است، کاربست تکنیک‌های عملیات روانی منطبق با خط مشی همان رسانه تعیین می‌شود. سیاست بی‌بی‌سی بر اساس نظرات شورای راهبردی و نظارتی‌اش تعیین می‌شود و خبرنگاران برای پایبندی به این دستورالعمل‌ها، الزاماتی دارند که به راحتی نمی‌توانند از آن عدول کنند.

خوشرو ادامه داد: رسانه های غرب در مواجهه با کشورهایی که با آن‌ها در تضاد منفعتی هستند، بین دولت و ملت فاصله‌ای نمی‌اندازند و همواره هر دوی آن‌ها را متخاصم محسوب می‌کنند و در دستورالعمل‌هایشان نیز همین گونه تصریح کرده‌اند.

وی گفت: بی بی سی هیچ وقت حاضر نشد گروهکی را که جهان به تروریست‌ بودنش اذعان دارد، بپذیرد. بلکه آن‌ها را همچنان یک گروه مسلحانه، شبه نظامی، مسلحین سُنی، پیکارجویان سنی و از این گونه موارد نامگذاری می کند، چرا که عمدتا منفعت این رسانه‌ها در گرو اقدامات این گروهک‌هاست.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد:گروهک‌های تروریستی مانند الاحوازیون مورد حمایت نهادهای امنیتی انگلستان هستند و دولت‌های متخاصم مثل عربستان سعودی هزینه‌ آن‌ها را تامین می‌کنند. این گروه‌ها، یک نوع جنگ نیابتی را با حکومت‌ها، دولت‌ها و حتی ملت‌ها به راه انداخته‌اند و فقط به دنبال منافع خود در جهان هستند. برای آنها نه جان انسان مهم است، نه حقوق بشر و نه حاکمیت، نه دیپلماسی و نه دموکراسی.

وی به ادعای حرفه ای بودن رسانه بی بی سی اشاره کرد و گفت: در بزنگاه‌هایی که منافع حاکمیت در آن اولویت داشته، چهره واقعی این رسانه‌ها نمایان شده و بلافاصله موضع خود را مطابق با میزان تحقق اهداف‌شان در آن رویداد تنظیم می کنند. این رسانه‌ها در مواجهه با برخی رویدادها به سادگی از اصول اخلاقی و انسانی و بلکه از اصول ژورنالیستی و حرفه‌ای خودشان نیز عدول می‌کنند.

خوشرو در تبیین موج ضد ایرانی رسانه‌ های غربی گفت: مواضع برخی از آنها، چهره واقعی و پنهان دست‌اندرکاران خود را نشان داده و مبرهن است که مشکل آنها فقط با حاکمیت نیست بلکه با مردم ایران نیز مشکل دارند.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای گفت: نحوه عملکرد رسانه‌های معاند مثل بی‌بی‌سی که پوشش و نقاب بی‌طرفی را در رویدادهای مختلف کنار زده اند، باید نگاه ما را  نسبت به اعتبار و عملکرد آنها هوشمندانه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول