اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

عسکری:

دومین سوگواره ملی اربعین توسط دانشگاهیان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برای مستند سازی و اثرگذاری بهتر جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاهها در حال برنامه ریزی دومین سوگواره ملی اربعین هستیم.

دومین سوگواره ملی اربعین توسط دانشگاهیان برگزار می‌شود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای و جمعی از معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دستگاههای دانشگاهی عضو ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

غلامرضا غفاری در این نشست ضمن اشاره به تاثیرات ماندگار جریان فرهنگی اربعین در دانشگاه ها، بر برنامه ریزی مناسب و تلاش مدیران دانشگاهی برای حضور حداکثری دانشگاهیان در این حرکت فرهنگی تاثیرگذار با کمترین هزینه تاکید کرد.

رئیس ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور ضمن تقدیر از پیگیری برنامه های اربعین توسط اعضای ستاد، تاکید کرد: در زمینه رخداد بزرگ اربعین به عنوان یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار باید با رویکردهای دانشگاهی پژوهش صورت گیرد و دانشگاهیان در این زمینه آمادگی دارند.

در ادامه اعضای جلسه در مورد پیگیری نحوه ثبت نام و دریافت مجوز خروج و انجام پژوهش ها در مورد اربعین به ارائه نظر پرداختند.

محمد هادی عسکری در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، بر ضرورت انجام پژوهش در مورد اربعین و لزوم برنامه ریزی مناسب برای اربعین دانشگاهیان تاکید کرد.

وی از برگزاری همایش بین المللی اربعین حسینی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به عنوان شورای علمی ستاد ملی اربعین با مرکزیت دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و افزود: طی ابلاغی که با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته، مقدمات برگزاری همایش بین المللی اربعین فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی پس از ارائه گزارشی از پیگیری کمک هزینه برای دانشجویان به منظور شرکت در زیارت اربعین، اظهار کرد: برای مستند سازی و اثرگذاری بهتر جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاهها در حال برنامه ریزی دومین سوگواره ملی اربعین هستیم.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی مناسب در دانشگاهها در زمینه اربعین، خاطر نشان کرد: ایجاد موکب های دانشگاهی در استانهای مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه برای خدمت رسانی فرهنگی به زائران به ویژه دانشگاهیان الزامی است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول