اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

خسارات جنگ تجاری به سرعت در حال افزایش است

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به عواقب ادامه جنگ تجاری بین ‌آمریکا و چین

صندوق بین‌المللی پول نسبت به عواقب و خسارت‌های ناشی از ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین هشدار داد.

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به عواقب ادامه جنگ تجاری بین ‌آمریکا و چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌المللی خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول درباره خسارت‌ها و عواقب جدی جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان شامل آمریکا و چین هشدار داد. 

این صندوق همچنان در حال ارزیابی تأثیرات جنگ تجاری بین چین و آمریکاست اما به گفته سخنگوی این صندوق خسارت‌های ناشی از آن به سرعت در حال افزایش است.

گری‌رایس تأکید کرد: بسته به چگونگی اعمال تعرفه‌های گمرکی بین چین و آمریکا علیه یکدیگر، اعمال آنها هزینه‌های بسیار بالایی برای دو کشور دربرخواهد داشت.

چین اعلام کرده است که بر واردات 60 میلیارد دلار کالا از آمریکا تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد و این اقدام را در پاسخ به طرح آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین اجرایی خواهد کرد. قرار است هر دو کشور در روز 24 سپتامبر یعنی سه روز دیگر اعمال تعرفه علیه یکدیگر را آغاز کنند. 

چین همچنین به دلیل اعمال تعرفه گمرکی بر 200 میلیارد دلار واردات کالا از این کشور به آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

دولت آمریکا همچنین چین را تهدید کرده است که در واردات 267 میلیارد دلار کالای دیگر از این کشور تعرفه اعمال می‌کند. در ماه جولای نیز صندوق بین‌المللی پول به ترامپ هشدار داد جنگ تجاری بین آمریکا و دیگر کشورها می‌تواند 430 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب وارد کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول