اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصویب صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای عضو ائتلاف سعودی

با وجود انتقادهای فراوان، آلمان با صادرات تسلیحات به عربستان سعودی، امارات و اردن که از کشورهای عضور ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن هستند، موافقت کرد.

تصویب صادرات تسلیحات آلمان به کشورهای عضو ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  دولت آلمان  صادرات تسلیحات به سه کشور عربی که در جنگ یمن مشارکت دارند را تصویب کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، شورای امنیت فدرال آلمان در آخرین نشست خود در این زمینه تصمیم‌گیری کرد و با اعطای  چهار سیستم کشف راداری برای قطعات توپخانه‌ای به عربستان سعودی موافقت کرده است. امارات متحده عربی هم 48 کلاهک و 91 هدف‌یاب برای سیستم دفاع هوایی و کشتی‌های جنگی دریافت می‌کند. سهم اردن هم 385 قبضه سلاح ضد تانک قابل حمل خواهد بود.

این اقدامات در شرایطی صورت می‌گیرد که جنگ یمن بدترین فاجعه انسانی را  در سطح جهانی رقم زده است و انتقادهای داخلی در آلمان از اقدامات دولت این کشور در زمینه صادرات تسلیحات به کشورهایی که حقوق‌بشر را نقض می‌کنند را افزایش داده است. چندی پیش شبکه خبری آلمانی ARD نوشت که با وجودی که آلمان نباید به کشورهایی که در جنگ یمن دخالت دارند، تسلیحات صادر کند و دولت آلمان هم با این اقدام موافقت کرده اما نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد که عربستان تا پایان ماه مارس گذشته همچنان لوازم یدکی برای جنگنده در اختیار سعودی‌ها گذاشته است.

آلمان، بزرگترین شریک تجاری اروپایی عربستان است. افشای معامله‌های تسلیحاتی برلین با ریاض در سال‌های گذشته نیز خبرساز بوده است. حمله ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

مسئولان وابسته به انصارالله اعلام کردند که از ابتدای بمباران و حملات عربستان سعودی و ائتلاف آن به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول