اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برای مقابله با ترویج خشونت

چین محتوای تلویزیون‌های خارجی را محدود می‌کند

دولت چین قصد دارد محتوای تلویزیون‌های خارجی و ویدیوهای آنلاین را به منظور کاهش «خشونت»، «تروریسم»، «جرم و جنایت» و «تهدید ثبات اجتماعی» محدود کند.

چین محتوای تلویزیون‌های خارجی را محدود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، اداره ملی رادیو تلویزیون چین روز پنجشنبه پیش‌نویس قوانین جدید پخش تلویزیونی را منتشر کرد. این قوانین برای یک دوره ۳۰ روزه ابلاغ شده‌اند.

قوانین این پیش‌نویس محتواهای تلویزیونی خارجی را تا ۳۰ درصد زمان پخش برای تمام کانال‌ها محدود می‌سازد و هر نوع محتوای خارجی را از زمان اصلی عصر که از ساعت ۷ تا ۱۰ شب تعریف شده، منع می‌کند.

هدف اصلی از وضع این قوانین محدود کننده، رد مصادیق تحریک کننده «خشونت»، «تروریسم»، «جرم و جنایت»، «تهدید ثبات اجتماعی» و هر آنچه که برای احساسات ملی مضر است، تعریف شده است. همچنین از محتواهایی منحرف شده از «ارزش‌های اصلی سوسیالیستی» ممانعت به عمل می‌آید.

این پیش‌نویس «شوهای امور جاری خارجی» را نشانه گرفته لیکن دامنه آن شامل فیلم‌ها و انیمیشن نیز می‌شود.

از زمانیکه در ماه مارس گذشته نظارت بر رسانه‌ها و بخش سرگرمی به اداره تبلیغات حزب کمونیست منتقل شد، این برای اولین بار است که در این راستا قانون وضع می‌شود. البته طرح این پیش‌نویس با الگویی از محافظه‌کاری رو به رشد در بخش قانون‌گذاران رسانه‌ای چین و همراستای با توسعه کنترل و نظارت دولت بر اینترنت تنظیم شده است.

طی ماه‌های گذشته، محدودیت‌های جدیدی در پخش زنده و بازی‌های آنلاین اعمال شد. نسخه چینی شوی طنز «برنامه زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) به صورت موقت قطع شد و در این رویه جدید از طنز سیاسی استقبال خوبی نمی‌شود.

«ژوانگ رونگوِن» که در ماه آگوست به عنوان رئیس جدید اداره فضای مجازی چین منصوب شد، اخیرا رویکرد مشابهی در پیش گرفته است.

وی ماه گذشته در مجله سیاسی «کوئیشی» نوشت که خواستار «نبرد مردم» و بازسازی «محیط زیست فضای مجازی» چین است.»

او ارتقای «انرژی مثبت» و سرکوب عناصر منفی شامل «گرایش‌های ایئولوژیکی اشتباه»، «تضعیف تصویر رهبران چین» و «نسخه‌های تایید نشده تاریخ کشور چین» را مطرح کرد.

مرجع قانون‌گذاری محتوای رسانه‌ای چین (CAC) در ماه جاری معیارهایی برای ممنوعیت استفاده از وبسایت و برنامه‌های آنلاین رادیو تلویزیون عمومی و شرکت صدا و سیمای استرالیا ارائه داد. با این قانون این شرکت نیز همانند «بلومبرگ»، «نیویورک تایمز» و «وال استریت ژورنال» در گروه سازمان‌های خبری آن‌سوی آب‌های از دسترس عموم کاربران اینترنتی چینی خارج شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول