اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام سابق رژیم صهیونیستی:

سقوط هواپیمای روس آزادی عمل تل‌آویو در سوریه را محدود می‌کند

یک مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید با توجه به سقوط یک هواپیمای روس همزمان با عملیات جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه، بعید است تل‌آویو دیگر مانند گذشته در سوریه آزادی عمل داشته باشد.

سقوط هواپیمای روس آزادی عمل تل‌آویو در سوریه را محدود می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یاکوف کدمی» از مقام‌های بلندپایه سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌گوید حادثه اخیر بر فراز مدیترانه که به سقوط یک فروند هواپیمای شناسایی روس منجر شد، احتمالا آزادی عمل تل‌آویو در اقدام نظامی در سوریه را محدود می‌کند.

وی که روز سه‌شنبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «بین اسرائیل و روسیه توافقی بود مبنی بر اینکه اقدامات اسرائیل در آسمان سوریه نباید جان نیروهای روس را به خطر بیاندازد. اسرائیل این توافق را نقض کرد... آنچه پس از این رخ می‌دهد، به موضع اسرائیل بستگی دارد. محتمل‌ترین مسئله این است که اسرائیل دیگر قادر نخواهد بود آن سطح از آزادی عمل را که پیش از این حادثه در آسمان سوریه داشت، داشته باشد.»

کدمی افزود: «حمله اسرائیل به خودی خود و فارغ از تبعات آن، گامی غیرمسئولانه بود، چراکه هیچ تأسیساتی در سوریه نیست که ممکن است مورد استفاده ایرانی‌ها باشد و نابودی آن [آنقدر مهم باشد که] به خطر افتادن جان نیروهای روس را توجیه کند.»

وزارت دفاع روسیه می‌گوید بامداد دیروز (سه‌شنبه) یک فروند هواپیمای «ایلوشین-۲۰» ارتش این کشور در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه تصادفا هدف پدافند قرار گرفته و ساقط شده است. تمام ۱۴ سرنشین این هواپیما در این حادثه کشته شده‌اند.

مسکو حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را «غیرمسئولانه» توصیف کرده و گفته است که تل‌آویو تنها یک دقیقه مانده به اقدام نظامی روسیه را در جریان قرار داده، به همین دلیل هواپیمای روس فرصت ترک منطقه را نداشته است. روسیه می‌گوید حق «پاسخ حساب‌شده» به این اقدام تل‌آویو را برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول