اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ابداع روش درمانی 15 دقیقه ای برای کچل ها

به تازگی روش درمانی منحصر به فردی برای رویش مجدد مو در موش ها با موفقیت آزمایش شده و این روش امیدها برای درمان کم مویی یا کچلی در انسان ها را هم افزایش داده است.

ابداع روش درمانی 15 دقیقه ای برای کچل ها

انتبه تازگی روش درمانی منحصر به فردی برای رویش مجدد مو در موش ها با موفقیت آزمایش شده و این روش امیدها برای درمان کم مویی یا کچلی در انسان ها را هم افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، پژوهشگران نوعی ابزار پوشیدنی ابداع کرده اند که مجهز به 900 میکرولیزر است و می تواند رویش مو را ممکن کند.

محققان می گویند تنها 15 دقیقه استفاده از این ابزار در روز کافی است تا شاهد رویش مجدد مو بر روی بدن موش ها باشیم. در جریان استفاده آزمایشی از ابزار مذکور 15 دقیقه پوشیدن آن توسط موش ها به مدت 20 روز موجب شد تا مشکل از بین رفتن موی بدن این حیوانات برطرف شود.

استفاده از این ابزار باعث می شود موی بدن سریع تر از حد استاندارد رشد کند و طول آن نیز بیشتر باشد. اشعه لیزر این دستگاه با تحریک فولیکول های مو کاری می کند که سلول های آن تقسیم شده و شروع به رشد کنند. دستگاه ابداع شده بدین منظور در مقایسه با نمونه های مشابه ارزان تر بوده و کارآیی بیشتری دارد.

محققان کره ای مرکز علوم وفناوری پیشرفته در دائه جون می گویند استفاده از این دستگاه عوارض جانبی هم ندارد و قدرت آن از دستگاه های لیزری مشابه رویش مو 1000 برابر بیشتر است. آنها می گویند بعد از تکمیل این دستگاه و استفاده از آن بر روی انسان می توان امید داشت مشکل کچلی حداقل 25 درصد از استفاده کنندگان به طور کامل برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول