اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان نیروهای خود در کردستان عراق را کاهش می‌دهد

وزیر دفاع آلمان می‌گوید که این کشوردر صدد کاهش تعداد مشاوران نظامی خود در منطقه کردستان عراق است.

آلمان نیروهای خود در کردستان عراق را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان که شب گذشته وارد عراق شده بود، بعد از ظهر امروز به اربیل رفت و از یک پایگاه نظامی که مستشاران نظامی آلمان نیز در آن حضور داشتند، بازدید کرد.

بنا بر اعلام شبکه رووداو، او طی یک کنفرانس خبری پس از این دیدار گفت که تمرکز کشورش در مرحله پس از نابودی داعش حفظ ثبات و هماهنگی با نیروهای پیشمرگه است تا این نیرو بتواند از منطقه کردستان دفاع کند.

او در این پایگاه که در منطقه «بحرکه» در استان اربیل قرار داشت، گفت: در حال حاضر 150 مستشار نظامی آلمانی در اقلیم کردستان حضور دارند اما در حال بررسی کاهش این تعداد به 100 نفر هستیم و این تصمیم به این دلیل گرفته شده که داعش از عراق عقب‌نشینی کرده است.

وزیر دفاع آلمان، همکاری و هماهنگی میان آلمان و پیشمرگه را به بحث نظامی محدود ندانست و گفت که دو طرف در خصوص مسائل لجستیکی و درمانی همکاری دارند.

«فون‌درلین» در واکنش به هدف قرار دادن مقر تروریست‌های گروهک دموکرات از سوی سپاه پاسداران گفت: این یک مسأله داخلی است و دولت باید آن را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول