اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه در «سوچی»

اردوغان: نتایج دیدار با پوتین، امید جدیدی در منطقه به جریان خواهد انداخت

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با همتای روس خود در سوچی روسیه در خصوص نتایج امیدبخش این دیدار برای منطقه ابراز امیدواری کرد.

اردوغان: نتایج دیدار با پوتین، امید جدیدی در منطقه به جریان خواهد انداخت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد، بیانیه پایانی این دیدار امید جدیدی را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، اردوغان تصریح کرد: «بیانیه پایانی مبتنی بر نتایج مذاکرات ترکیه و روسیه، امید جدیدی برای کل منطقه خواهد بود».

پوتین نیز در این دیدار گفت که علیرغم تحولات مثبتی که در روابط میان روسیه و ترکیه صورت گرفته، همچنان مسائل دشواری در روابط دوجانبه وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه علاوه بر این گفت، انتظار دارد که در دیدار با اردوغان، دو طرف به دنبال راه‌حل برای مسائل پیچیده منطقه‌ای باشند.

پیشتر اعلام شده بود که رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه تلاش‌ برای ممانعت از عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب از دست گروه‌های مسلح، به روسیه سفر می‌کند.

بنا بر این گزارش، اردوغان و پوتین قرار است درباره مسائل مختلفی از جمله روابط دوجانبه، مراودات سیاسی و اقتصادی صحبت کنند اما تمرکز رایزنی‌های این دو روی سوریه و عملیات ادلب خواهد بود.

کاخ کرملین نیز با صدور بیانیه جداگانه گفت که صحبت‌های پوتین با همتای ترکیه‌ای خود بر همکاری‌های دوجانبه در موضوع سوریه و وضعیت ادلب متمرکز است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول