اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اکبری:

پرداخت 50 هزار وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد در 4 مقطع با میانگین بازپرداخت 36 ماه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به انتقاد تفاهم نامه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد از سوی این بانک گفت: در مجموع 50 هزار وام شهریه به دانشجویان در 4 مقطع تحصیلی با میانگین بازپرداخت 36 ماهه پرداخت خواهد شد.

 پرداخت 50 هزار وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد در 4 مقطع با میانگین بازپرداخت 36 ماه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آئین انعقاد تفاهم نامه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان که بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صورت گرفت، گفت: این تفاهم نامه در راستای کمک به دانشجویان و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه جهت شهریه آنها منعقد شده است.

وی افزود: تمام فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به صورت قرض‌الحسنه است که البته سهامداران این بانک شامل 10 بانک بزرگ کشور هستند و این موضوع توانسته پشتوانه این بانک قرض‌الحسنه باشد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در سال 95 توانستیم به تعداد 700 هزار نفر وام در مجموع 7 هزار میلیارد تومان می‌شد را پرداخت کنیم. ضمن اینکه بر اساس همین هدف گیری در سال 96 هم به 752 هزار نفر وام با اعتبار 8هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت کنیم اما در سال جاری هدف ما پرداخت وام به یک میلیون نفر با اعتبار بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان هدف‌گیری شده که البته در 5 ماهه ابتدای سال جاری توانسته‌ایم به 510 هزار نفر با اعتبار 5 هزار و 400 میلیارد تومانی وام پرداخت کنیم.

اکبری گفت:‌بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سودی به کسی پرداخت نکرده و نخواهد کرد ودر حقیقت سپرده‌های نزد این بانک سود صفر درصدی دارند به همین دلیل توانسته‌ایم اعتماد مردم را به این بانک جلب کنیم.

وی افزود: اگر ثبات اقتصادی در کشور بیشتر شده و اعتماد مردم به این بانک افزایش یابد امیدواریم تعداد وام گیرندگان از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از یک میلیون نفر در سال جاری برسد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عمده تسهیلات پرداخت شده این بانک به درخواست کنندگان را در بخش‌های معیشت و درمان عنوان کرد وگفت: سال گذشته با هدف حمایت از کارآفرینان خود وام‌هایی را پرداخت کردیم اما در سال جاری حمایت از کالای ایرانی را هدف خود برای ارائه تسهیلات در نظر گرفتیم.

اکبری اعلام کرد: با تفاهم‌نامه منعقد شده با صندوق رفاه دانشجویان ارائه تسهیلات به بخش آموزش هم در هدف‌گذاری خد قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: رضایتمندی مشتریان بانک قر‌ض‌الحسنه مهر ایران اولویت و هدف اصلی این بانک است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه آزاد اسلامی تمهیداتی برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته‌ایم تا آنها مراجعین کمتری به این بانک داشته باشند.

اکبری درباره جزئیات این تفاهم نامه گفت: بخشی از اعتبارات مالی دانشگاه آزاد اسلامی در حساب جاری نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متمرکز شده است که بر همین اساس و تفاهم نامه صورت گرفته قرار است در مجموع به 50 هزار دانشجو تسهیلات قرض‌الحسنه شهریه از مقاطع کاردانی تا دکتری پرداخت شود که این تسهیلات با بازپرداخت 24 ماهه، 36ماهه و 48 ماهه خواهد بود. ضمن اینکه کارمزد در نظر گرفته برای این تسهیلات هم 3 درصد است. هر چند برای افراد عادی وام گیرنده از این بانک کارمزد آن 4 درصد است.

وی افزود:‌تلاش داریم با امضای تفاهم نامه صورت گرفته بین این بانک و دانشگاه آزاد دغدغه دانشجویان برای پرداخت شهریه را کمتر کنیم.

اکبری در ایران گفت:‌در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هیچ گاه بنگاه داری انجام نمی‌شود و امیدواریم کاری که دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تمرکز بخشی از اعتبارات مالی نزد این بانک برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویانش انجام داد مورد اقبال سایر دستگاه‌ها،سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول