اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در باکس‌آفیس این هفته چین رخ داد

شروع طوفانی «توفان اِل» با ۳۰ میلیون دلار

اکشن حادثه‌ای «توفان اِل» ساخت هنگ‌کنگ در نخستین هفته اکران خود نزدیک به ۳۰ میلیون دلار فروخت تا در صدر باکس‌آفیس این هفته چین قرار گیرد.

شروع طوفانی «توفان اِل» با ۳۰ میلیون دلار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، فیلم اکشن تریلر «توفان اِل» ساخت هنگ‌کنگ در اولین اکران خود با فروش ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در صدر فهرست باکس‌آفیس این هفته چین قرار گرفت.

این فیلم ۶۰ درصد سهم فروش مارکت چین در سالن‌های سینمای این کشور را در این آخر هفته به خود اختصاص داد.

این هفته همراه بود با انتشار تعداد کثیری از فیلم‌های کم اهمیت‌تر در آغاز فستیوال اکران‌های پاییزی چین و تنها فیلم «توفان اِل» تاثیری شاخص در فروش برجای گذاشت و به سومین فیلم پرفروش جهانی نیز بدل شد.

این فیلم دنباله فیلم سال ۲۰۱۶ «توفان اِس» است که با حضور هنرپیشگانی نظیر «لوئیس کو» در نقش یک محقق ضد فساد همراه بود. «دیوید لَم» کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و «ریموند وانگ» از شرکت پیگاسوز فیلم تهیه‌کنندگی «توفان اِل» را عهده‌دار است.

۱۰ فیلم پرفروش و برتر این هفته باکس‌آفیس چین که مربوط به فروش روزهای جمعه تا یکشنبه می‌شود مجموعا ۵۱ میلیون دلار فروش داشتند. این کاهش فروش برای هفته چهارم است که بصورت پیاپی سیر نزولی داشته و سومین هفته کم‌فروش کل سال میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

جایگاه دوم باکس‌آفیس این هفته چین به فیلم «ماموریت غیرممکن» با بازی تام کروز می‌رسد که در هفته سوم اکران خود ۱۲ میلیون دلار فروش داشته است. مجموع فروش این فیلم در مدت ۱۷ روز در کشور چین ۱۶۲ میلیون دلار است که ۱۴ میلیون دلار از آن مربوط به فروش از محل اکران بصورت «آی‌مَکس» بوده است.

جایگاه سوم اما به فیلم درام ژاپنی «تقدیر:سرگذشت کاماکورا» با فروش ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار می رسد. دیگر فیلم ژاپنی «بگذار غده پانکراس‌ات را بخورم» با ۴۲۰ هزار دلار فروش در رده پنجم این فهرست جای گرفت.

جایگاه چهارم متعلق به فیلم آمریکایی ماقبل تاریخی «آلفا» با فروش ۱ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار است. این فیلم در مجموع در روز اکران مجموعا ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشته است.

فیلم «مرد مورچه‌ای» در هفته چهارم اکران خود در چین ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم در ۲۴ روز اکران مجموعا ۱۲۰ میلیون دلار در کشور چین فروش داشته است.

فیلم اکشن چینی «وحشی بالفطره» تنها فیلم دیگری بود که بالای یک میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در اکران این آخر هفته ۱ میلیون و ۲۰ هزار دلار فروش داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول