اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

معاون جوانان در هفتادمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان:

پیشنهاد تغییر دامنه سن جوانی /درخواست تشکیل شورای عالی جوانان به دولت داده شد

معاون جوانان در هفتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از عدم پاسخگویی نهادهای ذی ربط به تغییر دامنه سن جوانی انتقاد کرد و گفت: افزایش سن جوانی بار مالی بر دوش دولت نخواهد داشت‌.

پیشنهاد تغییر دامنه سن جوانی /درخواست تشکیل شورای عالی جوانان به دولت داده شد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد مهدی تندگویان معاون جوانان در هفتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دولت گفت: راه حل نجات کشور از بحران فعلی جوانسازی بدنه دولت است.
وی ادامه داد: بسیاری از دستگاهها پیش از تصویب این قانون به فکر جوانسازی بدنه خود افتاده اند و به همین منظور  در عاونت جوانان وزارت ورزش و حوانان سن مدیریت ۲۰ سال کاهش یافته و همه مدیران ما دهه شصتی هستند.
 تندگویان با اشاره به اینکه در بدنه دولت جوانان بسیاری وجود دارند که سالهاست به دلیل عدم توجه به شایسته سالاری به مدیریت نمی رسیدند گفت: نیازی به استخدام افراد جدید نیست.
وی در خصوص وام ازدواج و نحوه پرداخت آن توضیح داد: افزایش وام ازدواج شاهکار بود و سال گذشته با به روز کردن نحوه پرداخت حتی تعهدات ۴ دولت پیش هم پرداخت شد.
وی ادامه داد: از مجموه یک میلیون و ۳۰۰ هزار درخواست در سال گذشته ۱ میلیون و ۱۱۷ هزار پرداخت وام انجام شده است.
معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به گزارش ۵ ماهه اول پرداخت وام ازدواج گفت: ۶۷۳ نفر از ابتدای سال ۹۷ درخ است ازدواج وام کردند که از مجموع این درخواست ۴۳۰ هزار نفر یعنی ۶۵.۶۳ درصد دریافت وام انجام شد.
وی اظهار داشت همزمان با افزایش روند پرداخت وام در ۶ ماهه نخست سال شاهد افزایش آمار ثبت وقوع ازدواج نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته بودیم.
تندگویان از افزایش آمار خانه های جوان فعال در سطح کشور از ۴۹ خانه به ۴۶ خانه فعال جوان در ۶ ماهه نخست سال خبر داد و بیان داشت: ۳۰ خانه دیگر در حال ساخت است که مجموعا به ۹۰ خانه جوان خواهیم رسید.
معاون جوانان از درخواست تشکیل شورای عالی جوانان به دولت خبر داد و درخصوص اساسنامه و مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوان گفت: سال گذشته انتخابات استانی برای تشکل های جوانان به صورت قانونی برگزار شد.

وی ادامه داد: قرار شده امسال برای مجامع استانی هم شناسه تولید شود اما مجمع ملی سازمان های مردم نهاد در شیرار از اساسنامه رونمایی شد.
تندگویان خاطر نشان کرد: تشکل های شهرستانی و روستایی  درخصوص هزینه ۷۰۰ تا یک میلیونی ثبت شناسه مشکل دارند و به دنبال حل این مساله هستیم.
وی همچنین از توافق با جهاد دانشگاهی برای اختصاص بخشی از خانه های جوان برای توسعه فعالیت های استارتاپی خبر داد.
وی با اعلام تغییر دامنه سن جوانی به عنوان یکی از دستورات این جلسه از عدم پاسخگویی دستگاههای عضو این استاد در خصوص تغییر دامنه سن جوانی از ۱۵تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال انتقاد کرد.
تندگویان گفت: این تغییر، بار مالی برای دولت به همراه ندارد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول