اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دامغان در مجلس خبر داد

پیگیری ثبت جهانی تپه حصار و مسجد تاریخانه/ دولت روی پسته دامغان سرمایه‌گذاری کند

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس از پیگیری ثبت جهانی دو بنای تاریخی و ارزشمند تپه حصار و مسجد تاریخانه این شهرستان خبر داد.

پیگیری ثبت جهانی تپه حصار و مسجد تاریخانه/ دولت روی پسته دامغان سرمایه‌گذاری کند

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان با اشاره به قدمت هفت هزار ساله دامغان اظهار داشت: زمانی این شهر مرکز ایالت قومس بوده است؛ شهرستان دامغان از امکانات و ذخایر غنی تاریخی برخوردار بوده و وجود سه هزار بنای قدیمی و تاریخی و 126 بنای ثبت ملی‌شده در زمره این موارد است.

وی به ثبت جهانی پسته دامغان اشاره و تأکید کرد: اقداماتی در راستای ثبت جهانی دو بنای تاریخی و ارزشمند تپه حصار و مسجد تاریخانه انجام شده است؛ اما انتظار می‌رود برای ارتقای اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان و جذب نیرو برای این اداره مساعدت لازم صورت گیرد تا با جذب گردشگر، تولید سرمایه در دامغان افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره تولید سرمایه سالانه بالغ بر یک هزار میلیارد تومان از محل پسته افزود: این مهم بدون سرمایه‌گذاری دولتی محقق شده است؛ با سرمایه‌گذاری دولت در این بخش، بالاترین درآمدها در این شهرستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه و حمایت از صنعت پسته و سرمایه‌گذاری در این بخش باید مدنظر مسؤولان قرار گیرد.

حسن‌بیگی تصریح کرد: با تجهیز باغ‌های دامغان به سیستم آبیاری نوین می‌توان با آب موجود در این شهرستان، 50 هزار هکتار زیر کشت پسته رود و درآمد با احتساب دلار سه هزار تومانی، به سه هزار میلیارد تومان در سال افزایش یابد که این امر نیاز تمام شهرستان به توسعه و اشتغال را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول