اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب مطرح کرد

هوشیاری اقوام و مذاهب در خنثی کردن توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما به‎دنبال تقویت نقاط اشتراک و کمرنگ کردن اختلاف‌ها هستیم، گفت: مقصود ما از وحدت، ذوب مذاهب نیست و هدف ما دستیابی به اتحاد در سایه تقریب مذاهب است.

هوشیاری اقوام و مذاهب در خنثی کردن توطئه دشمنان انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدحامد علم‎الهدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: تاریخ تشکیل مجمع تقریب مذاهب به نیم قرن پیش برمی‎گردد و قبل از انقلاب اسلامی تحت عنوان دارالقریب توسط آیت‎الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت پایه‎گذاری شده بود.

وی با بیان اینکه پس از ترحیم این دو بزرگوار، جریان تقریب به دلیل نداشتن طرفداران زیاد رو به افول بود، گفت: پس از انقلاب دشمن تلاش کرد انقلاب اسلامی را انقلاب شیعی معرفی کند که امام راحل موضع گرفتند و انقلاب اسلامی را برای اسلام و فراشیعی دانستند و هفته‎ای را به‎عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عمده فعالیت‎های مجمع جهانی تقریب مذاهب در بخش خارجی و بین‎الملل است، از برگزاری سی‎و‎دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران خبر داد و بیان کرد: این کنفرانس در چهلمین سال انقلاب با موضوع چهل سال همراهی با قدس و فلسطین آذرماه سال جاری برگزار می‎شود.

علم‎الهدی یکی از موفقیت‎های مجمع تقریب مذاهب را اجتماع علمای مقاومت عنوان کرد و یادآور شد: پس از جنگ داخلی سوریه مجمع تقریب، جمعی از علمای اهل سنت این کشور را جمع‎آوری و نشستی برگزار کرد که مقام معظم رهبری با صدور پیامی از این حرکت استقبال کردند.

وی آموزش روحانیون کاروان‎های حج، برگزاری اردوهای آموزشی برای معلمان و مربیان اهل سنت، برگزاری کنفرانس‎های استانی در امور اهل سنت، برگزاری همایش سادات در سیستان و بلوچستان و تشکیل اتحادیه‎های مختلف را از جمله فعالیت‎های مجمع جهانی تقریب مذاهب برشمرد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ما معتقد هستیم یکی از نمادهای مسلمانان محبت به اهل بیت و ذریه پیامبر(ص) است، از این رو در راستای برگزاری همایش سادات اقدام کردیم و امیدوار هستیم این همایش در استان گلستان نیز برگزار شود.

علم‎الهدی از راه‎اندازی اتحادیه‎ها و «ان جی او» ها زیر نظر مجمع جهانی تقریب مذاهب خبر داد و گفت: اتحادیه‎های مختلف اعم از سادات، جوانان، بازاریان جهان اسلام، ورزشکاران و ...  زیر نظر مجمع جهانی تقریب مذاهب تشکیل شده و یا در حال تشکیل است و درصدد هستیم این اتحادیه‎ها در استان‎های کشور راه‎اندازی و فعال شوند.

وی با بیان اینکه برادران اهل سنت کشورمان تحت تاثیر عوامل و دشمنان خارجی قرار نگرفتند که این از برکات انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: در داخل کشور مشکل حاد نداریم البته این به این معنا نیست که تأثیر دشمن به هیچ عنوان در کشور احساس نشده اما اثرگذاری دشمن بر مردم اهل سنت بسیار کمرنگ بوده است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انقلاب اسلامی را فریاد فریادرسی مستضعفان جهان دانست و افزود: ندای مظلومانه امام راحل در صدور و جهانی شدن انقلاب اسلامی فراگیر بود گرچه در این بخش رسانه‎ها نقش اساسی دارند اما در آن زمان رسانه‎های داخلی امکانات لازم را نداشتند و امام راحل صدای مظلوم‎خواهی و ظلم‎ستیزی شدند و انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردند.

علم‎الهدی با بیان اینکه دشمن در مبارزه با انقلاب اسلامی و محدود کردن انقلاب به مرزها، تلاش بسیاری کرده است، یادآور شد: امروزه با رشد رسانه و فضای مجازی در صورتی که فعالان مجازی و رسانه در راستای معرفی انقلاب اسلامی برآیند، می‎توانیم به درصد زیادی از موفقیت دست یابیم و انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ما تقریب را تنها به یک نهاد خلاصه نمی کنیم، تصریح کرد: همه نهادها، ارگان ها و مردم که فکر تقریب دارند باید در راستای تحقق هدف مورد نظر گام بردارند و این تنها منحصر به مجمع تقریب مذاهب نیست.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تشکیل امت واحده را اعلام کردند که تحقق این مهم هدف بزرگ و استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی است و یک هدف موقت نیست، ابراز کرد: در طول تاریخ از تفرقه مسلمانان ضربه خوردیم، هر کجا مسلمانان وحدت پیدا کردند پیروزی نصیب آنها شد و هر کجا تفرقه ایجاد شد دشمن ضربه زده است.

علم‎الهدی با بیان اینکه در مجمع تقریب درصدد این هستیم به مسلمانان بگوییم فکرها را به هم نزدیک کنید، خاطرنشان کرد: ما به دنبال تقویت مشترکات و کمرنگ کردن اختلافات هستیم و اگر به این مهم دست یابیم به وحدت و اتحاد نزدیک می‎شویم البته مقصود ما از وحدت ذوب مذاهب نیست بلکه هدف ما دستیابی به اتحاد در سایه تقریب مذاهب است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول