اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی؛

واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر صدرا تعیین تکلیف شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با همراهی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در موضوع مسکن مهر، ضمن حضور در شهر صدرا از پروژه‌های مسکن مهر این شهر جدید بازدید به عمل آوردند.

واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر صدرا تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید گفت: از 24 هزار واحد مسکن مهری که تعهد ما در شهر صدرا بوده است، تاکنون 23 هزار واحد به متقاضیان تحویل گردیده است و بخش عمده هزار واحد باقیمانده نیز در هفته دولت امسال افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های باقیمانده از یکی از پروژه‌های مشکل‌دار ما با 2 سال توقف بوده است که در اواخر سال 96 مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر به این دلیل که تعداد زیادی از متقاضیان آورده خود را تکمیل نکرده‌اند، زمان تحویل پروژه به تعویق افتاده است.

وی در خصوص بازدید به‌عمل‌آمده نیز خاطرنشان کرد: در بازدید و جلسه امروز تصمیمات خوبی اتخاذ شد و جهت تأمین مالی و زمان‌بندی پیشرفت کار برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

احمد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز در این گفتگو اشاره کرد: از مجموع پروژه‌های مسکن مهر کشور که از سال 86 آغازشده است، کار ساخت 2 میلیون واحد به اتمام رسیده و باقیمانده که حدود 150 هزار واحد را شامل می‌شود دارای مشکلات ریزودرشتی از قبیل عدم وجود متقاضی، مسائل بانکی و مشکلات تحویل پروژه است و یا به دلایل متعدد دارای پرونده در دادگاه هستند که روند اجرای کار را کند کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ‌بر 280 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور آماده تحویل هستند اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی و عدم تأمین خدمات روبنایی که بر عهده دستگاه‌های متولی است عملاً قادر به تحویل آن‌ها نیستیم.

وی افزود: آمار نشان می‌دهد که در دولت تدبیر و امید بالغ‌بر یک‌میلیون و 25 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به متقاضیان تحویل‌شده که بدین ترتیب در این 5 سال به‌طور میانگین سالانه 200 هزار واحد حویل متقاضیان شده و آمار قابل‌توجهی است.

خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این بازدید از تعیین تکلیف و تأمین بودجه باقیمانده پروژه‌های مسکن مهرشهر صدرا خبر داد و افزود: با حضور معاون وزیر و قائم‌مقام ایشان از پروژه بناسازان رمضان که تنها پروژه مسکن مهر باقیمانده شهر صدراست بازدید به عمل آمد و مقرر شد پیمانکار با همین قدرت به کار خود ادامه دهد تا انشاالله تا پایان سال بتوانیم بخش عمدهای از ناحیه غربی این پروژه را نیز به مرحله افتتاح برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در این بازدید قول مساعدی جهت تأمین بخشی از نیازهای مالی این پروژه از یارانه‌های مسکن مهر داد و مابقی کسری این پروژه نیز در قالب کمک به محوطه‌سازی از منابع داخلی شرکت عمران تأمین خواهد شد.

وی همچنین ابراز خرسندی کرد: باوجود گرانی‌های اخیر، به جهت رفاه حال متقاضیان محترم پروژه بناسازان رمضان و اینکه مجبور به تحمل فشار مضاعف نباشند، فعلاً افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول