اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رییس عمران مجلس:

FATF استقلال و امنیت کشور را به خطر می‌اندازد

نائب رییس عمران مجلس: FATF طرح یکی از طرح‌های حساس است که می‌تواند مشکلاتی داشته باشد و نمی‌شود مانند برخی طرح‌ها، بصورت ضربتی و با سرعت آن را تصویب کرد.

FATF استقلال و امنیت کشور را به خطر می‌اندازد

سیداحسن علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که بعد از پایان تعطیلات مجلس، FATF در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد یا نه، البته تا امروز در دستور کار قرار نگرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه این طرح یکی از طرح‌های حساس است که می‌تواند مشکلاتی داشته باشد بنابراین نیازمند چکش‌کاری عمیقی است که نمی‌شود مانند برخی طرح‌ها، بصورت ضربتی و با سرعت آن را تصویب کرد.

علوی با تاکید بر اینکه مجلسی‌ها باید یک تصمیم سرنوشت‌ساز و حیاتی برای کشور بگیرند، ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس به درستی در تصویب آن دقت نکنند تصویب این طرح می‌تواند مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند پس باید به لحاظ محتوایی و در نظر گرفتن همه جوانب از لحاظ مسائل حقوقی و حقوق بین‌الملل، بررسی لازم بر روی این کنوانسیون انجام شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تصویب این طرح تمام تراکنش‌های مالی کشور کنترل می‌شود و تحت نظر یکسری نظارت‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد بنابراین خطراتی برای استقلال و امنیت اطلاعات اقتصادی کشور به همراه دارد در واقع قدرت مانور اقتصادی ایران را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس در برابر قانون FATF باید کاملاً هوشمندانه برخورد کند گفت: اگر ایران این موارد را بپذیرد عملاً نمی‌تواند سیاست خارجی خود در قبال جنبش‌های آزادی‌بخش چون حماس و حزب‌الله که غرب آنها را تروریست می‌داند، ادامه دهد.

علوی گفت: تصویب این طرح مثل حرکت روی لبه تیغ است که باید با احتیاط کامل حرکت کنیم چون کوچکترین بی‌احتیاطی کشور را در معرض آسیب و ریسکی بسیار خطرناک قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول