اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» آزمونی برای آینده روابط سوریه و اردن

برخی منابع خاص گزارش دادند که گذرگاه «نصیب» در مرز سوریه و اردن پنجشنبه این هفته بازگشایی می‌شود.

بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» آزمونی برای آینده روابط سوریه و اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین اخبار رسیده از تماس‌های اردن و سوریه حاکی از آن است که کمیته‌های فنی دو کشور نشستی را به منظور بررسی راه‌اندازی مجدد گذرگاه مرزی نصیب برگزار و برنامه‌های فنی و زمانی آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

روزنامه الکترونیکی«رأی‌الیوم» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که طبق توافقات اردن و سوریه، گذرگاه نصیب پنجشنبه این هفته پس از گذشت دو سال تعطیلی، بازگشایی می‌شود.

بنابر این گزارش، روند بازگشایی گذرگاه به تدریج و در چارچوب یک برنامه فنی، اداری و امنیتی مورد توافق دو طرف انجام خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به نشست کمیته‌های فنی سوریه و اردن، نوشت که از لحاظ سیاسی آنگونه که منابع پارلمانی اردن نیز گفته‌اند، دو طرف اخیرا در سطح دولتی گفت‌وگو کرده‌اند و این بدان معناست که دولت سوریه برخی ملاحظات خود به خصوص درباره وزارت خارجه اردن را کنار گذاشته است.

تردد کامیون‌های حمل کالا در مرز دو کشور به زودی ازسر گرفته می‌شود و «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن شخصا بر ترتیبات امور نظارت می‌کند.

طبق این گزارش، روند مکاتبات بین الرزاز و مسئولان دمشق در چند هفته اخیر به عبور از مانع آغاز مجدد فعالیت‌های گذرگاه نصیب منتهی شد و در مقابل دو طرف درباره بازگشت هر آواره سوری که قصد بازگشت به وطنش را دارد، دست یافتند. «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن اخیرا تأکید کرد که بازگشت آوارگان سوری بایستی به صورت حساب‌شده و داوطلبانه صورت گیرد و اردن تا کنون و حتی در بدترین شرایط، هیچ یک از آوارگان سوری را وادار به بازگشت به مناطق مرزی نکرده است.

همچنین نخست‌وزیر اردن امیدوار است که در آینده سفارت اردن در دمشق نیز بازگشایی شده و سفیر جدید این کشور در دمشق تعیین شود.

اخیرا پس از آنکه ارتش سوریه توانست کنترل گذرگاه نصیب در مرز اردن را به دست گیرد، مقامات اردن از احتمال ازسرگیری حمل و نقل کالا از طریق این گذرگاه در آینده نزدیک خبر داده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول