اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سفارت ایران در حال پیگیری ماجرای خودسوزی پناهجوی ایرانی در وین است

سفارت ایران در بیانیه‌ای با ابراز تأسف از خودسوزی چند پناهجو از جمله یک ایرانی در یکی از مراکز نگهداری پناهجویان در وین اعلام کرد که در حال پیگیری آخرین وضعیت ایرانی پناهجو با مسؤولان ذیربط اتریش است.

سفارت ایران در حال پیگیری ماجرای خودسوزی پناهجوی ایرانی در وین است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی انتشار خبری مبنی بر خودسوزی یک پناهجوی ایرانی و پنج پناهجوی افغان در مرکز نگهداری پناهجویان در وین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش بیانیه‌ای را صادر کرد.

 

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین با ابراز تاسف از خودسوزی چند پناهجو در یکی از مراکز نگهداری پناهجویان وین، از جمله  یک ایرانی و پنج افغانستانی، خواستار بررسی فوری ‌وضعیت آسیب دیدگان شد. 

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین در حال پیگیری آخرین وضعیت این ایرانی پناهجو با نهادها و مسؤولان ذیربط اتریشی است.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت که این افراد در پی پاسخ منفی به درخواست پناهندگی‌شان و انتظار برای اخراج از اتریش، اقدام به خودسوزی کرده‌اند.

در همین زمینه «هرالد سوروس» سخنگوی پلیس اتریش به خبرگزاری فرانسه گفت که فکر می‌کنیم این افراد برای اینکه ناراحتی خود را برجسته کنند، دست به این اقدام زده‌اند.
سخنگوی پلیس اتریش همچنین گفته که یکی از این 6 نفر پیش از این اقدام به اعتصاب غذا هم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول